Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zbuntowane Rycerstwo - pytania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Śro 13:29, 23 Lut 2011 Powrót do góry

Teraz ja spamuje forum ;P

1.
Mam pytanko co do modelu giermka - czy on jest na koniu? albo na kucyku/osiołku? Laughing ...bo ma zdolność "Kopnięcie" - czy inaczej, to ON kopie w kostkę wroga ? xD

EDIT:
i drugie i trzecie pytanie do postaci Paladyna.

2.
Czy Paladyn może rzucić Magiczną Osłonę na siebie samego?

3.
Czy Paladyn powinien być reprezentowany przez postać na koniu? Bo sądząc po jego szarży na 6cm to NIE :] ale wolę się upewnić :]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cpt_molo dnia Śro 13:34, 23 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:35, 23 Lut 2011 Powrót do góry

1 + 3 - ani Giermek ani Palladyn nie mają umiejętności 'duży' - więc są to typowe piesze modele.

Kopanie w walce średniowiecznej to zasadniczo piękna sprawa, aż się sam sobie dziwie, że tylko giermek je ma póki co ;]


2 - tak - palladyn może sam siebie dopakowywać jednym i drugim czarem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Śro 15:50, 23 Lut 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:
1 + 3 - ani Giermek ani Palladyn nie mają umiejętności 'duży' - więc są to typowe piesze modele.

Kopanie w walce średniowiecznej to zasadniczo piękna sprawa, aż się sam sobie dziwie, że tylko giermek je ma póki co ;]
spoko :] ale i tak od razu widzę to w barwach "Mothy Python i Święty Gral" Rolling Eyes

Dragon_Warrior napisał:

2 - tak - palladyn może sam siebie dopakowywać jednym i drugim czarem.
ooo a to spoko :] to niezły Pancerni się z niego robi - tylko szkoda, że nie ma qunia! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:11, 23 Lut 2011 Powrót do góry

Zdaję sobie sprawę jak to w średniowieczu wyglądało, ale jak chciałem robić giermków za 60+ punktów w wersji konnej to spotykało się to z dużym brakiem zrozumienia ze strony 'fantastów' oraz producentów modeli. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Nie 21:03, 27 Lut 2011 Powrót do góry

Mam dwa pytania kolejne:

1.
Szarża Taktyczna Sir Rodeona: co to znaczy, że "model jest mijany?" Razz jaki ma zasięg owo "mijanie" ?

2.
Po co jest Niziołek? Rolling Eyes serio - ten model jest tak bezużyteczny, że to aż boli Razz gdyby ten jego strzał z procy nie kosztował 4 pa, tylko np.: 3 albo 2 to mógłby coś podziałać - ale tak jest bez sensu na maxa Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
yasiu
1. Chłopiec Okrętowy


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy\Siedlce

PostWysłany: Nie 21:30, 27 Lut 2011 Powrót do góry

dobre pytanie z tym niziolkiem, sam się nad tym zastanawialem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:32, 27 Lut 2011 Powrót do góry

1. Rycerz ma podobna jeśli nie identyczną.
"Szarża Taktyczna 3pa Ruch do 12(-3) cm w linii prostej. Jeździec może wykonać darmowy Atak w mijany w ten sposób model. "
Czyli ruch na 12 cm po stycznej do podstawki modelu mówiąc matematycznie. Czyli Roderon przejeżdża obok modelu (nie zatrzymując się z nim w kontakcie) wykonując w niego normalny Atak.

2.
Serio pytasz ? Nizioł to najtańsza kontra na wszystkie lekkozbrojne jednostki , dodatkowo pozwalająca wesprzeć potem w walce Zbrojnego czy Knechta.
W takcie pierwszych testów Rycerstwa dwóch Hobbitków potrafiło zdecydować o przebiegu bitwy, więc długo gdybaliśmy czy dodatkowo ich nie przycinać.
Pamiętaj, że mieć słabe strzelanie a nie mieć go zupełnie to nadal olbrzymia różnica taktyczna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Nie 22:20, 27 Lut 2011 Powrót do góry

Dragon_Warrior napisał:
1. Rycerz ma podobna jeśli nie identyczną.
"Szarża Taktyczna 3pa Ruch do 12(-3) cm w linii prostej. Jeździec może wykonać darmowy Atak w mijany w ten sposób model. "
Czyli ruch na 12 cm po stycznej do podstawki modelu mówiąc matematycznie. Czyli Roderon przejeżdża obok modelu (nie zatrzymując się z nim w kontakcie) wykonując w niego normalny Atak.

o i mamy jasność :] ale rodzi się pytanie dodatkow:

Czy w takim razie, sir Rodeon czy Rycerz, dostają "free strike'a" ? od modelu obok którego przejeżdżają ? (bo wychodzą z walki)


Dragon_Warrior napisał:

2.
Serio pytasz ? Nizioł to najtańsza kontra na wszystkie lekkozbrojne jednostki , dodatkowo pozwalająca wesprzeć potem w walce Zbrojnego czy Knechta.
W takcie pierwszych testów Rycerstwa dwóch Hobbitków potrafiło zdecydować o przebiegu bitwy, więc długo gdybaliśmy czy dodatkowo ich nie przycinać.
Pamiętaj, że mieć słabe strzelanie a nie mieć go zupełnie to nadal olbrzymia różnica taktyczna.
pamiętam Rolling Eyes ale i tak to mnie nie przekonuje - lepiej wrzucić już jakiegoś Milicjanta - przynajmniej wiadomo, że kogoś jest w stanie uciukać Wink a taki Fafling to jednak popierdułka - ale klimat ma, to trzeba przyznać Rolling Eyes

I naprawdę wydaje mi się że powinieneś pomyśleć o tym aby miał atak procą za 3pa (albo 2) Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:30, 27 Lut 2011 Powrót do góry

Cytat:
Czy w takim razie, sir Rodeon czy Rycerz, dostają "free strike'a" ? od modelu obok którego przejeżdżają ? (bo wychodzą z walki)

Nie, formalnie nie był w walce więc nie dostaje darmowym Atakiem. Wtedy by to faktycznie mało opłacalne było. Choć faktycznie nie ma o tym jasnego zapisu w chwili obecnej.

Cytat:
I naprawdę wydaje mi się że powinieneś pomyśleć o tym aby miał atak procą za 3pa (albo 2) Cool

Jeśli kiedyś testy mnie do tego przekonają. Jakkolwiek obecnie Niziołki są najtańszymi strzelcami, którzy miesiąc temu po masowych testach mieli mieć koszt podbity do 32 punktów, walczącymi wręcz nie gorzej niż elfi łucznicy Wink
Do tego Milicjant nie zawsze może wspierać Zbrojnych, Nizioł zawsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Śro 13:09, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Hej! mam pytana dwa:

1. Jak dokładnie działa zdolność Weteran?
To znaczy, że suma ma być równa 5 czy na którejś z kości ma wypaść cyferka "5" ?? :]

2. Jak to jest z czarowaniem i LOSem (line of sight). Czy powiedzmy taki Sztukmistrz może czarować Iskry nie widząc celu? Czy w ogóle jakikolwiek czarodziej musi widzieć cel - jak to jest? Smile

3. Jednostka Wsparcia (zdolność Zbrojnego) czy dostaje on +2 do Ataku za każdego sojusznika w walce? To znaczy jeśli robią gang bang we 3 (2 inne modele) to ma on +4 do Ataku? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:39, 16 Mar 2011 Powrót do góry

cpt_molo napisał:
Hej! mam pytana dwa:

1. Jak dokładnie działa zdolność Weteran?
To znaczy, że suma ma być równa 5 czy na którejś z kości ma wypaść cyferka "5" ?? :]

2. Jak to jest z czarowaniem i LOSem (line of sight). Czy powiedzmy taki Sztukmistrz może czarować Iskry nie widząc celu? Czy w ogóle jakikolwiek czarodziej musi widzieć cel - jak to jest? Smile

3. Jednostka Wsparcia (zdolność Zbrojnego) czy dostaje on +2 do Ataku za każdego sojusznika w walce? To znaczy jeśli robią gang bang we 3 (2 inne modele) to ma on +4 do Ataku? Rolling Eyes

1.
Tutaj się głowiłem jak to zapisać zeby było jednoznacznie a widzę, że nadal nie jest Wink

na jednej lub obu kościach - oznacza wyniki:
1/5, 2/5, 3/5. 4/5 ,5/5, 6/5, 5/1, 5/2, 5/3, 5/4, 5/6 (+ standardowe 6/6 będące zasadą ogólną) . czyli w teorii aż 12 z 36 możliwych wyników. W praktyce wygląda to jednak tak, że testy 5/6, 6/5, 5/5, czy nawet 4/5 i 5/4 lub 3/5, 5/3 są zwykle sukcesami nawet bez tej umiejętności Wink.

2.
Wymaga LOS - przy czym tak jak w przypadku wykrywania skradających się - jakiegokolwiek zdroworozsądkowego pola widzenia.
Jedynie strzelanie ma określony dodatek, że jak widać poniżej połowy modelu to nie może on być celem.

tutaj prawdziwa Mea Culpa byłem pewny, że jest to uściślone w zasadach głównych. Jakkolwiek sama kwestia LOS jest na stronie 4 przedstawiona możliwie jak najjednoznaczniej.

3.
Gang Bang - to gang bang - przeciwnik nie ma lekko - bonus się kumuluje - Tak jak u knechtów czy marynarzy.

zasadniczo w Chronopii takie +1 było zasadą ogólną na wszystkich modelach a umiejętności atak grupowy zwiększała ten bonus do +2 ... u nas jak już zdecydowaliśmy się na 2k6 w miejsce k20 - taki dodatek na każdym modelu byłby zbyt znaczący niestety bądź stety.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Śro 14:33, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:26, 09 Cze 2013 Powrót do góry

mam pytanie o zapis leczenia u paladyna on za 1 pa leczy rane a za 4 pa życie tak czy może za 1 rane lub 4pa leczy to lub to


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:05, 09 Cze 2013 Powrót do góry

za 1 ranę
za 4 Pz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:36, 09 Cze 2013 Powrót do góry

cześć
wystawiam rycerza i kupuję mu święcona zbroję zwiększając pancerz do 14 i/albo rodową broń - atak rośnie do 7
czy przypisany mu model giermka z cechy giermek będzie miał pancerz na 13 czy 14 ( albo, gdy wybiorę atak, to bedzie miał on poziom 6 czy 7 ) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rospax
6. Włócznik


Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 72 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:56, 09 Cze 2013 Powrót do góry

i kolejne pytanie dotyczace giermka:
czy jego umiejki: kopnięcie i poświecenie po udanym teście ataku powodują test siły mogący zabrać pż?
na logikę nie, ale nie ma tego jednoznacznie opisanego jak na kartach innych jednostek ( np. furii )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)