Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zestaw pytań po kilku meczach Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Sanic
1. Chłopiec Okrętowy


Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:16, 27 Gru 2018 Powrót do góry

Niedawno zacząłem ze znajomymi grać w Wojnację, więc po pierwsze: Cześć wszystkim ^^.

Po drugie: Mamy kilka pytań co do zasad:

1 - Jeśli zamiast Kondycji, na karcie widnieje "-", to co dokładnie oznacza, że "nie podlega zasadom kondycji i zmęczenia"? Rozumiem, że umiejętności oraz zasady, które odbierają albo odnawiają pk nie mają zastosowania, ale co z tymi, które zmuszają do wydania pk, bo w przeciwnym razie, dają jakąś karę?

Na przykład, Lodowy Golem i jego Lodowa Pieśń: "Wszystkie modele w 10 cm muszą wydać 1 pk lub otrzymują ranę w 5". I w ogóle, czy ta zdolność wymaga od celów, żeby wydawali pk, póki je mają, czy mogą wybrać, żeby dostać ranę? Podobne wątpliwości i pytania wobec Alchemika i jego Bomby pieprzowej: "(...) Trafione cele posiadające punkty kondycji tracą 1 pk, pozostałe otrzymują ranę w 1".

Oraz, czy model, którego nie tyczą się zasady Kondycji, może wchodzić na wzniesienia, które normalnie wymagają poświęcania pk?

2 - Czy użycie zaklęcia, które ma w opisie zarówno, Trudność, jak i Atak Dystansowy wiąże się z trzema testami: Test, czy zaklęcie się udało, test, czy powstały w ten sposób pocisk, trafi swój cel, oraz test, czy zrani? Przykład: Sir Draco i jego Kula ognia.

3 - Jak dokładnie działa Odskok wobec ataków i zaklęć dystansowych? Jeśli przeciwnik strzela do mojego modelu i używam Odskoku, żeby przesunąć się na bok, to czy celem ataku jest moja pierwotna pozycja, gdzie mnie już nie ma i automatycznie pudłują? Czy może ich celem jest cały czas ten model na swojej nowej pozycji, i żeby im utrudnić zadanie, powinienem raczej przesunąć się na pozycję, gdzie mam jakąś przesłonę, albo jestem całkowicie zasłonięty?

4 - Czy umiejętności, które działają w danym zasięgu od danego modelu, działają również na dany model? Przykład: Jednorożec i jego Mistyczna Aura: Czy Jednorożec daje również sam sobie te kary?.

5 - To już takie bardziej ogólne, ale czy jest jakieś sugerowane stężenie makietek oraz przeszkód na stole? Czy jest jakieś założenie, co do widoczności i dostępności osłon, przy projektowaniu tej gry, i pod które jest ona balansowana?

No, to tego, to chyba wszystko. Przynajmniej, na razie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sanic dnia Czw 21:18, 27 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 4:45, 28 Gru 2018 Powrót do góry

Sanic napisał:

Po drugie: Mamy kilka pytań co do zasad:
1 - Jeśli zamiast Kondycji, na karcie widnieje "-", to co dokładnie oznacza, że "nie podlega zasadom kondycji i zmęczenia"? Rozumiem, że umiejętności oraz zasady, które odbierają albo odnawiają pk nie mają zastosowania, ale co z tymi, które zmuszają do wydania pk, bo w przeciwnym razie, dają jakąś karę?

Na przykład, Lodowy Golem i jego Lodowa Pieśń: "Wszystkie modele w 10 cm muszą wydać 1 pk lub otrzymują ranę w 5". I w ogóle, czy ta zdolność wymaga od celów, żeby wydawali pk, póki je mają, czy mogą wybrać, żeby dostać ranę? Podobne wątpliwości i pytania wobec Alchemika i jego Bomby pieprzowej: "(...) Trafione cele posiadające punkty kondycji tracą 1 pk, pozostałe otrzymują ranę w 1".

Oraz, czy model, którego nie tyczą się zasady Kondycji, może wchodzić na wzniesienia, które normalnie wymagają poświęcania pk?

Wzmianka na 8 stronie podręcznika mówi jasno - że brak kondycji oznacza zarówno brak możliwości korzystania z kondycji jak i nie podlegania zasadom zmęczenia.
Jeśli chodzi o zasady wymagające wydania kondycji - to jak najbardziej modele nie posiadające kondycji, podobnie jak modele, które już ja wyczerpały - nie mają wyboru i "obrywają" drugim efektem (chyba że wyraźnie jest zaznaczone inaczej).
Jeśli zaś chodzi o wybór modeli, które mają jeszcze kondycję - to umiejętność powinna precyzować czy wydawanie kondycji jest przymusowe czy opcjonalne. (umiejętność golema czy alchemika nie daje wyboru)


Sanic napisał:

2 - Czy użycie zaklęcia, które ma w opisie zarówno, Trudność, jak i Atak Dystansowy wiąże się z trzema testami: Test, czy zaklęcie się udało, test, czy powstały w ten sposób pocisk, trafi swój cel, oraz test, czy zrani? Przykład: Sir Draco i jego Kula ognia.

Tak - niektóre czary wymagają całkiem sporo rzucania kostkami. Jest to jednak zazwyczaj spowodowane konkretnymi kwestiami balansu danej jednostki.

Sanic napisał:

3 - Jak dokładnie działa Odskok wobec ataków i zaklęć dystansowych? Jeśli przeciwnik strzela do mojego modelu i używam Odskoku, żeby przesunąć się na bok, to czy celem ataku jest moja pierwotna pozycja, gdzie mnie już nie ma i automatycznie pudłują? Czy może ich celem jest cały czas ten model na swojej nowej pozycji, i żeby im utrudnić zadanie, powinienem raczej przesunąć się na pozycję, gdzie mam jakąś przesłonę, albo jestem całkowicie zasłonięty?

Na stornie 16 jest informacja o tym, że celem staje się punkt makiety, w którym był model (na potrzeby strzału obszarowego np). W przypadku normalnych pocisków mamy więc automatyczne pudło.

Sanic napisał:

4 - Czy umiejętności, które działają w danym zasięgu od danego modelu, działają również na dany model? Przykład: Jednorożec i jego Mistyczna Aura: Czy Jednorożec daje również sam sobie te kary?.

Nie - to byłoby niepotrzebne liczenie - takie efekty jeśli już są "wliczone" w bazowe statystyki jednostek. Oczywiście jeśli pojawią się dwa Jednorożce - to drugi otrzyma już modyfikator.

Sanic napisał:

5 - To już takie bardziej ogólne, ale czy jest jakieś sugerowane stężenie makietek oraz przeszkód na stole? Czy jest jakieś założenie, co do widoczności i dostępności osłon, przy projektowaniu tej gry, i pod które jest ona balansowana?

No, to tego, to chyba wszystko. Przynajmniej, na razie.

Ciężko to sprecyzować inaczej niż zdjęciami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiedzmy że na standardowym stole 50x60 cm będzie to około 6 standardowych "murków" przy czym dobrze, gdyby przynajmniej dwie przeszkody mogły zasłaniać i Duże modele (czyli 4+ cm wysokości). Można więc rozbudować to do 2 mniejszych przeszkód, 2 murków i dwóch nieco większych "porzeszkadzajek" bardziej plus niż minus jeszcze dwie dodatkowe przeszkody wedle uznania.

Uproszczając dobrze gdyby na stole nie było przesadnie dużo punktów z których strzelec będzie miał zasięg do drugiego końca stołu. Jednak równie fajnie gdyby zwykle dało się znaleźć jakąś osłonę przed ostrzałem, jeśli nie jest się bliżej niż 20 cm od tego dystansowca.


Aha i zazwyczaj polecam pytać na FB... tutaj odkąd FB zabił fora dyskusyjne, zaglądamy bardzo rzadko... absolutnym zbiegiem okoliczności akurat dzisiaj.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 4:46, 28 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Von_Berthold
1. Chłopiec Okrętowy


Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:05, 26 Kwi 2019 Powrót do góry

Podczepię się pod tą dyskusje, bo też mam kilka pytań po kilku grach:
- przeładowanie broni, niektórzy strzelcy przeładowują broń za pa, inni np Myśliwy w Władcach bestii za pk, dlaczego?
- Potrzebuje wydać dwa pk - czy mogę jeden wziąć od właściwej postaci o drugi np. od chorążego?
- pewnie to pytanie już padało, ale jeśli troll walczy z trollem to oboje się siebie boją?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)