|
|
Autor |
Wiadomość |
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:50, 10 Sty 2014 |
|
Działo jest efektywne, Baldur bywa efektywny, może Thori bedzie, nie miałem okazji sprawdzić, ale kusznik po prostu nie jest tak elitarny jak sugerowałby koszt, zwłaszcza w zestawieniu z innymi strzelcami, że krasnoludy to nie elfy nie musisz mi tłumaczyć, ale bulić 64p na ok. 3 nienajcelniejsze strzały strzały bez żadnych dodatkowych efektów i później ( po związaniu walka ) nieprzydatną jednostkę to trochę za wiele. obstaję przy runicznych bełtach i szybszemu przeładowaniu, albo zmiany kusznika na półstrzelca typu Szpon, Myśliwy, czy Antylopa.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:03, 10 Sty 2014 |
|
to Thori pasuje jaki jest w końcu czy kombinować w którąś ze wspominanych przeze mnie stron?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:38, 10 Sty 2014 |
|
No oczywiście że taki jaki jest nie pasuje, grałem nim więc wiem, ale piszę, że tego nowego nie próbowałem więc nie wiem czy jest efektywny, obecny kusznik z całą pewnością nie jak na te punkty.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:49, 10 Sty 2014 |
|
obecna propozycja lub sugestie do obecnej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:58, 10 Sty 2014 |
|
Jeszcze go nie próbowałem, ale tylko patrząc na kartę to raczej obecny koncept.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:51, 17 Sty 2014 |
|
Przenosząc się tutaj z tematem wolnego miejsca wśród rodów - na jaką jednostkę byś się zgodził? Jak zwykle mam parę pomysłów / propozycji :
Jednostka liniowa
- wasi Tunelarze
- Ochotnik ( krasnolud, który wyruszył z armią by wesprzeć osobiście interesy rodu )
- Łowca podziemi ( głębinowy ostaniec, który niejedno widział w otchłaniach pod górami i jedynie dzięki wyjątkowej sprawności powrócil by o tym opowiedzieć )
-Tarczownik
- Wygnaniec ( gotów na wszystko by odzyskać utracony honor i wrócić wśród swoich )
- Młodzik ( ledwie 300letni młodzian, rządny przygód i chwały, wyruszył by zdobyć ostrogi, lub parę guzów )
Elity
- Krasnoludzki gorzelnik (poważany na równi z piszącymi runy za swoje wyroby )( mam w zarysie parę zasad )
- Rusznikarz ( twórca działa, niegdyś wygnaniec, powrócił ze schematami bazującymi na ludzkich osiągnieciach )
- Górokrążca ( bo byle goniec może przekazać wiadomość w obrębie góry, ale by dotrzeć do odległych łańcuchów z ładunkiem cennych run, potrzeba specjalisty )
Bohater
- tego krasnoludom nie brakuje, choć przyznam, że imienne Działo ... ( nie ma co, byłoby drogie jak armia i bardziej przegięte niż pretor przed obostrzeniami, więc nie, niestety )
A co do osłabiania chwalonych jednostek, oznajmiłem, że wojownik ma idealnie wyważone staty - zmieniono je niedługo po tym, określiłem zmysły kowala jako przydatne - zmniejszono je, wykazałem przydatność Berserkerów w gwardii gottriego - stali się nieopłacalni...
Kontynuując wcześniejszy wątek: Kusznik wymaga wzmocnienia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 22:49, 17 Sty 2014 |
|
Cytat: |
A co do osłabiania chwalonych jednostek, oznajmiłem, że wojownik ma idealnie wyważone staty - zmieniono je niedługo po tym, określiłem zmysły kowala jako przydatne - zmniejszono je, wykazałem przydatność Berserkerów w gwardii gottriego - stali się nieopłacalni... |
turniej na ubiegłorocznej Zjavie wygrał człowiek na rozpisce na samych Wojownikach i Baldurze...
Z kowalami to wyszło przy okazji testów krasnoludów pod balans, że w walce są co prawda ok ale za dużą odporność na specjalne umiejętności.
Za to Berserkerzy się od pierwszych wersji ciągle prześlizgiwali ale w sytuacji kiedy mieliśmy kilka zgłoszeń odnośnie tego że bohaterowie goblinów mogą być za mocni ze swoim 5/5 i 6 akcjami nagle okazało się, że berserkerzy przecież od zawsze mogli mieć 6 akcji przy 6/6 z przodu i 3pż a w testach nigdy się nie zdarzyło, żeby nie udało im się zwrócić.
Co do tego co wymieniałeś:
- Tunelarze jakoś nam nie podeszli
- Ochotnik - musiałby by koszt około gońca mieć. Tak więc na staty z przodu większe niż 4/4 nie miałby co liczyć ale może nadrobiłby umiejętnościami.
- Łowca Podziemi - sam koncept ok tylko nazwy lepszej by trzeba - 40-50 punktów
- Tarczownik - tutaj ciągle kwestia w tym czy jest sens robić jeszcz bardziej żywotne krasnoludy
- Wygnaniec - to brzmi jak Mroczniak raczej - chyba że nawrócony ale takich by raczej Rody z powrotem nie przyjęły.
- Młodzik - jak ochotnik... chyba że taki w konwencji śnieznej szlachty to do 40
- Gorzelnik - sam nie wiem - trochę boję się bardziej kombować krasnoludy.
- Rusznikarz - żadnego prochu poza Kupcami
- Górokrążca - brzmi fajnie - jaki to koszt by był? jaka skala epickości że tak powiem ?
- Imienne działo jak sam widzisz nie jest potrzebne
- Tak jak pisałem na to czego Ci brakowało nieraz to dobry byłby klasyczny łucznik. Co prawda wydawałby się słabszy/droższy niż odpowiedniki w innych rasach ale sama użyteczność we frakcji byłaby wysoka mimo wszystko.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:21, 18 Sty 2014 |
|
Ochotnik - w założeniu tania jednostka ok 4/4 z przodu 11/10 z tyłu, zmysły 3 plus zasada aktywna i jakaś pasywna runka
Łowca podziemi - mam dla niego parę zasad roboczych, np. "czujny" +2 do zmysłów w testach wypatrywania , wszystkie nazwy są tymczasowe
Tarczownik - myślałem o jakimś tanim bodygardzie dla kruchych elit
Wygnaniec - odkupił swoje winy poprzez wykonanie niebezpiecznego zadania na terenie wroga itd. może mniej "mroczniakowo" brzmiałby Ronin?
Młodzik - tania jednostka, w statystykach słaba, ale kopiująca jedną statystykę pobliskich sojuszników, ale racja gdybym miał wybierać wolałbym, żeby wszedł Ochotnik
Gorzelnik - zasady niezbyt kombogenne, staty niezbyt przytłaczające, jeśli chcesz, mogę w jednym z postów zamieścić bardziej szczegółowy opis
Rusznikarz - taa, bo Działo to działa na runy ... ( o jednostce zasięgowej niżej )
Górokrążca - w zamyśle jednostka wytrzymała, niezbyt bojowa, raczej wspierajaca czy powstrzymująca i z czymś na kształt runy szybkości oraz z paroma możliwymi zasadami do wyboru przed rozgrywką ( zależne od transportowanego ładunku ) coś ok piećdziesięciu paru pkt.
Co do taniej walki na odleglość, cóż, łucznictwo niezbyt pasuje do krasnoludów, Działo jest klimatyczne, kusznik też mieści się w konwencji, ale co jeszcze? Proce to raczej rzecz niziołków, oszczepy - dzikich, toporki - Baldura, noże znów poza konwencją, zbyt zaawansowane mechanizmy - wynalazcy, choć liczyłem, że krasnoludy bedą mieć parę jednostek tego typu, magia to u kraśków exclusive Thoriego i basta... Co by tu dać? Próbuję bazująć na istniejących jednostkach wymodzić tani zamiennik, ale skoro pistolety - nie, a lekkie kusze ma imperium ( zresztą tańsze a równie jak nie bardziej wydajne, oprócz sily strzału,co krasnoludzka elita ) to brak mi pomysłów. Potencjalnie Baldur z każdego może zrobić miotacz toporków, ale marny zasięg i koszt ponad 130p, ponedto określa już budowę rozpiski więc się nie poszaleje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:46, 18 Sty 2014 |
|
A co byś powiedział na łucznika ze skradaniem?? taki krasnoludzki ranger?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:08, 18 Sty 2014 |
|
tylko że strzał musiałby go wykrywać mimo wszystko
Mjolnir
Przy tym ochotniku to nie wiem czy to nie wyjdzie taki 28-30 punktowy wojownik wtedy... samo -1 Ataku/pancerza za +1 Zmysłów i mało znaczące skile to niewielka różnica,
Tarczownik
Jedyną kruchą elitą jest protektor który sam jest już bodyguardem
Górokrążca
No można by tu pokombinować - przedział punktowy taki że sporo da się mu już wcisnąć.
Tylko kwestia cz miałby być odciążony jak goniec czy pancerny? Trzeba by uważać, żeby się użytecznością z Ostańcem nie pokrył.
Gorzelnik to sam nie wiem - gdyby nie był przekombinowany to można by się bawić - tylko w granicach rozsądku. Przekombinowanie ze znacznikami niech już zostanie wynalazcom na których maszynach potrafi spora liczba kostek/znaczników biegać.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:21, 18 Sty 2014 |
|
Ukrycie i ewentualnie strzelanie widzę u Łowcy, możnaby dodać mu zasadę "cichy jak śmierć" jeśli strzał zabije jednostkę - zostaje ukryty ponownie pod warunkiem, że w 10 cm od niego nie ma wroga.
Ochotnik - cóż, zmysły 3 mogły by być, a co do zasad, to liczyłbym na znaczące, zakładałem koszt ok 30 ale poniżej 40. Tarczownik - no właśnie, jedyny bodygard to elita za 70p, która sama często wymaga ochrony.
Górokrążca - raczej pancerny, w przeciwieństwie do papierowego Gońca i Ostańca, który wyciąga nawet 14 obrony, no i on raczej ( jak już pisałem ) byłby graczem zespołowym, niż samotnym gladiatorem.
Zaś odnośnie Gorzelnika to widzę zasady typu:
- "dolewka" umiejętność " osuszenie butelki " nie jest jednorazowa dla modeli w 10 cm.
- " kolejka dla wszystkich " jednostki w 5 cm ignorują rany w obronę zadane przez gorzałkę.
- przed rozgrywką wybiera jedną z zasad
+ cenny ładunek - gdy gorzelnik zostanie zaatakowany krasnoludy w 5 - 10cm otrzymują +1 do ataku i sily oraz - 1 do zmysłów ( tylko nieimienne jednostki ) do walki z przeciwnikiem gorzelnika
+ ulubiony trunek - nieimienne krasnoludy w 10 cm otrzymują +1 do zmysłów
+ wykidajło - gorzelnik otrzymuje +1 do ataku i siły ( normalnie miałby np. 3/4 )
Przy okazji - właśnie dokonaliśmy zapowiedzianych testów, i tak
- Goblińscy wynalazcy - raz bez problemu zniszczyli kolumnę krasnali, raz zostali starci na proch przez mrowie Górników ( którzy okazali się lepsi niż pamiętalem, ale tylko w roju, mimo wszystko cofam to co o nich pisałem ) raczej ok, choć oczywiście jeszcze nie użyjiśmy wszystkich jednostek, nakręcanie nie stanowi większej przeszkody.
- Thori - nawet niezły, ale przez specyfikę medytacji niezbyt nadaje się na bohatera, mimo to ok
- Pretorianin - czyste, niezniszczalne zuo, odniósł miażdżące zwyciestwo spokojnie pełniąc rolę bohatera półtora raza droższego, gdy Voldemos zaproponował użycie go w koniunkcji z Quintusem zrejterowałem, to byłoby za dużo.
- Nowy Topornik - bez większego problemu rozłupał strażników run, statystyki obronne powinny pozostać niezmienione, dla równowagi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:39, 18 Sty 2014 |
|
Z tym łowcą to w sumie całkiem zabawna opcja tylko nie jestem pewny czy to aby faktycznie 'krasnoludzka' jednostka
Gdyby Ochotnik kosztował więcej od Wojownika to byłoby dość dziwne szczerze mówiąc
Górokrążca - no tutaj byłoby z czym kombinować w każdym razie.
Gorzelnik w takim układzie Byłby akceptowalny - tylko kwestia w tym czy byłby przydatny.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:45, 19 Sty 2014 |
|
Cóż, Ostaniec wyciągający 14 obrony nie budzi wątpliwości co do swej krasnoludzkości, więc czemu jego podziemny odpowiednik miałby z powodu ukrywania?
Co do Ochotnika, na ile wyceniłbyś takie zasady: "runa gniewu " walcząc z jednostką wybranego typu może powtórzyć jeden nieudany test ataku lub sily na turę walcząc z wybranym typem jednostki posiada -1 do zmysłów, "rodowa technika " 3pa ,tylko jeśli walczy z paroma przeciwnikami i w 6 cm nie ma sojusznika - każda jednostka w kontakcie o zmysłach równych lub niższych od Ochotnika otrzymuje cios z atakiem +1, bez testu siły, udany test powala jednostkę.
Gorzelnik miałby być kontrą na okaleczenia i czary związane z testem zmysłów - taka jego przydatność
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:17, 19 Sty 2014 |
|
Cytat: |
Gorzelnik miałby być kontrą na okaleczenia i czary związane z testem zmysłów - taka jego przydatność |
ale taka kontra to wydaje mi się tylko w grach towarzyskich jak wiesz czego się spodziewać po przeciwniku bo obaj pod siebie rozpiski robicie
Choć - nie powiem - wydaje się całkiem sensowny jako propozycja.
Ostaniec jako krasnoludzki gladiator wydaje mi się z Potencjalną wysoką obroną zupełnie ok.
Ukrywanie nie tyle logicznie mi przeszkadza co koncepcyjnie - bo tacy partyzanccy łucznicy zdecydowanie bardziej pasowaliby do dzikusów np
Cytat: |
Co do Ochotnika, na ile wyceniłbyś takie zasady: "runa gniewu " walcząc z jednostką wybranego typu może powtórzyć jeden nieudany test ataku lub sily na turę walcząc z wybranym typem jednostki posiada -1 do zmysłów, "rodowa technika " 3pa ,tylko |
Mały odpowiednik runy Strażników wydaje się jeszcze nie groźny (choć pytanie czemu najniżsi rangą wojownicy mieliby coś takiego dostawać a inni nie?
Za to to masowe powalanie to umiejętność jakiej w grze jeszcze nikt nie miał... no może Troll ale on jednak kosztuje trochę więcej
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 15:19, 19 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:21, 19 Sty 2014 |
|
Masowe powalenie...No i jeżeli się uda mag ziemii.
Goblinki sprawiły się nieźle, ale w pierwszej walce mjolnir zignorował potęcjał G.R.I.M.'a który na pełnym nakręceniu wbił bohaterowi (kunkka?) dwie rany. Najciekawszym momentem meczu było rakietowanie (pełznącego przez ranę w ruch) wartownika przez M.E.C.H.'a, reszta to istna rzeź... do tego ta epicka synergia inżynier + S.I.M. ...
Nerfu wymagają niektóre zbyt małe rany bodajże 14(-1)?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |