Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 BIEG Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
PaskudnyOrk
3. Marynarz


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:46, 21 Lut 2011 Powrót do góry

'Bieg' jest akcją zasługującą na usunięcie z większości kart jednostek. Dlaczego? Otóż dlatego, że...

I> ...występuje na [niemal] każdej karcie
'Bieg' nie opisuje żadnej cechy specjalnej jednostki, którą wybijałaby się ponad przeciętność, skoro [niemal] każdy ją ma.

II> ...jest za skuteczny
Bieg, w większości przypadków, to dwa ruchy w jednej akcji w cenie tych dwóch zwykłych ruchów + mały zasięg ruchu gratis. Niby logicznie, ale powoduje, że jednostki praktycznie nigdy nie korzystają ze swego zwykłego ruchu:
-jeśli chce się użyć kilku akcji na ruch, lepiej wybrać bieg, bo ma dalszy zasięg
-z biegiem nie związane są żadne (!) konsekwencje dla biegacza.

III> ...jest niesprawiedliwy
Bieg za 2pa faworyzuje jednostki z parzystą liczbą akcji - mogą wszystkie punkty akcji poświęcić na zasuwanie sprintem. Te o nieparzystej ich liczbie zawsze zostaną z choć jednym, który na bieg już nie nastarczy.

Rozsądnie rozwiązano odmianę tej akcji w przypadku Kopijnika Zbuntowanego Rycerstwa: 'galop' znacząco zwiększa zasięg ruchu Kopijnika, ale ma też wady - pochłania niemal wszystkie punkty akcji jeźdźca [raczej nic innego w tej aktywacji już nie zrobi] i musi przebiegać wzdłuż prostej. Użycie tej akcji trzeba rozważyć [jest 'za' ale są i 'przeciw'], zwiększa zatem walory taktyczne gry...

...Natomiast bezmyślne i nieustanne zasuwanie na 'biegu' i robienie zwykłego 'ruchu' jedynie z przykrej konieczności to nieporozumienie. W końcu po to jednostka ma współczynnik RUCH na karcie, aby był DOMYŚLNĄ, NAJCZĘŚCIEJ stosowaną akcją ilekroć model chce się przemieścić. W przeciwnym wypadku parametr ów nazywać by się wypadał BIEG!

Jeżeli RUCH jest niewystarczająco dużym zasięgiem aby jednostki mogły z rozsądną prędkością czasie przemierzać pole bitwy, zwiększamy nieznacznie ową wartość na kartach, ale bieg usuwamy, wolne miejsce wszak zawsze mile widziane. ALBO, jeżeli do wersji Wojnacja 1.4 już tak zdążyliśmy się zżyć z tą akcją, że nie wyobrażamy sobie systemu Wojnacja 1.5 bez 'biegu' na kartach oddziałów, wówczas, wzorem Zbuntowanego Kopijnika, niech będzie to akcja pociągająca za sobą poważne konsekwencje!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaskudnyOrk dnia Pon 14:47, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tokjo
2. Milicjant


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:08, 21 Lut 2011 Powrót do góry

PaskudnyOrk napisał:
-jeśli chce się użyć kilku akcji na ruch, lepiej wybrać bieg, bo ma dalszy zasięg

No jakbym był na polu bitwy, to bym wolał biegać niż spacerować.

PaskudnyOrk napisał:
-z biegiem nie związane są żadne (!) konsekwencje dla biegacza.

Bo ogólnie wojownicy maja kondycję chyba, wiec nie grozi im połamanie sobie nóg w wyniku biegu. Dla mniej wysportowanych można wprowadzić opcję 'zadyszka', jeśli już muszą być konsekwencje.

Punkt z faworyzowaniem jednostek o parzystej ilości akcji do mnie przemawia jak najbardziej. Tyle, że nic poza tym. Można przy tym pogrzebać. Bieg jak dla mnie jest ok i nawet trudno mi teraz to uargumentować, bo czuję się, jakbym miał bronić czynność oddychania.

Ogólnie rzecz biorąc - za dużo grzebania w podstawach systemu. Czaję, że chodzi o pomoc i usprawnienie, ale jak zacznie się zmieniać szkielet, to powstanie inny system.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PaskudnyOrk
3. Marynarz


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:22, 21 Lut 2011 Powrót do góry

Nie 'inny system' tylko 'LEPSZY system'!

Cytat:
No jakbym był na polu bitwy, to bym wolał biegać niż spacerować.


To dlaczego system stworzył opcję 'spacerowania' po polu bitwy, do pioruna!
Skoro wszyscy wolą biegać, niech oddają to ich możliwości ruchu - zwiększmy RUCH, wywalmy 'bieg Xpa' .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tokjo
2. Milicjant


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:33, 21 Lut 2011 Powrót do góry

PaskudnyOrk napisał:
To dlaczego system stworzył opcję 'spacerowania' po polu bitwy, do pioruna!

Żeby była możliwość poruszania się? Już nie raz dreptałem za 1pa, gdy nic konkretnego uczynić nie mogłem bo *tu wstaw x różnych manewrów, które można uczynić w grze*, albo zwyczajnie bardziej mi się opłacało zmarnować 1pa na kilka cm, niż przebiec na ileś tam danych mi cm.

PaskudnyOrk napisał:
Skoro wszyscy wolą biegać, niech oddają to ich możliwości ruchu - zwiększmy RUCH, wywalmy 'bieg Xpa' .

Są jednostki, które tylko spacerują, są też takie, które drepcząc też są skuteczne. A jeśli wywalamy bieg, to ile ma kosztować ruch? 1 pa? 2 pa? I dlaczego 1pa/2pa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PaskudnyOrk
3. Marynarz


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:16, 21 Lut 2011 Powrót do góry

Towarzyszu, sami widzicie!

Użyliście 'zwykłego' ruchu gdy nic innego, 'konkretnego' nie opłacało się zrobić. Dlaczego więc nie uczynić ze zwykłej akcji RUCH akcji konkretnej, którą opłaca się wykonać, ilekroć model ma chęć przemieścić się o ziemi choć piędź?!

Podpowiemy też, że najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby akcja 'ruch' kosztowała... 1pa! Dzięki temu nie ważne ile model ma AKCJI, zawsze może wszystkie przeznaczyć na ruch, jeśli zechce; nie ma faworyzowania parzystych bądź nieparzystych. Prawda, że sprawiedliwe? A jak łatwo się liczy zużyte akcje!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gymlet
6. Włócznik


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 64 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: False Prophet Inn

PostWysłany: Pon 17:57, 21 Lut 2011 Powrót do góry

Po kolei:

Cytat:
I> ...występuje na [niemal] każdej karcie


Hm, bo większość jednostek do walki biegnie, a nie spaceruje? Razz

Biegu nie mają jednostki specyficzne, np.
-> nieporadni nieumarli,
-> Beanshee czy inne duchy (Animusy, Ventusy; które jako istoty niemal eteryczna są 'naturalnie' szybkie, niezależnie od włożonego wysiłku, co odzwierciedla ich wysoki Ruch),
-> niektórzy magowie/nekromanci/władcy bestii (ogarnięte, bieganie raczej nie ułatwia koncentracji potrzebnej do rzucenia czaru; zresztą, kto widział biegnącego nekromantę? Oni KROCZĄ)
-> 'stwory' - Pradawny Strażnik (z grubsza Ent) raczej nie biega, podobnie troll, oni idąc doganiają biegnących przeciwników, więc po co biec?
-> skradacze; bieg raczej nie ułatwia niezauważalnego przemieszczania się?
-> Działo kranoludzkie - no bo i jak?

Jak widać, brak biegu nie jest takim wyjątkiem Razz

Cytat:
II> ...jest za skuteczny
Bieg, w większości przypadków, to dwa ruchy w jednej akcji w cenie tych dwóch zwykłych ruchów + mały zasięg ruchu gratis. Niby logicznie, ale powoduje, że jednostki praktycznie nigdy nie korzystają ze swego zwykłego ruchu:
-jeśli chce się użyć kilku akcji na ruch, lepiej wybrać bieg, bo ma dalszy zasięg
-z biegiem nie związane są żadne (!) konsekwencje dla biegacza.


Jak wspominał Tokjo, jak już ktoś idzie w bój, to raczej ma kondychę. Po to jest bieg, żeby się szybciej przemieszczać po polu bitwy.

Cytat:
III> ...jest niesprawiedliwy
Bieg za 2pa faworyzuje jednostki z parzystą liczbą akcji


Bzdura. Modele z nieparzystą liczbą akcji i biegiem (nie uwzględniam Lotu/Galopu) to:

-> Górska Bestia; 3pa, bieg 2pa, rekompensowane przez Atak za 1pa i dużą wartość Ruchu
-> Ogar; 3pa, bieg 2pa, rekompensowane przez duży Ruch
-> orkowie, gdzie rekompensowane jest to wyższymi od średnich wartościami Ruchu i Atakami/Skillami za 1pa
-> Silva i Principis, i chyba tylko te dwa modele mogą być uznane z "poszkodowane" z racji biegu i nieparzystej ilości Akcji


Cytat:
W końcu po to jednostka ma współczynnik RUCH na karcie, aby był DOMYŚLNĄ, NAJCZĘŚCIEJ stosowaną akcją ilekroć model chce się przemieścić.


Tak? Hmm mi się wydaje, że Bieg jednak jest odbiciem takiej a nie innej wartości Ruchu i Akcji, ergo, Ruch jest przy tym wykorzystywany. Na tej samej zasadzie powinno się wyrzucić szarżę, bo też nie wykorzystuje się się Ruchu, a przecież kto normalny będzie podchodził i bił, gdy może zaszarżować? Właśnie, szarża niesie za sobą same korzyści i zero konsekwencji, przytnijmy ją, bo jak tak można! Wink

Cytat:
Użyliście 'zwykłego' ruchu gdy nic innego, 'konkretnego' nie opłacało się zrobić.


Ja mam inne spojrzenie na ruch. Mając 6pa np. Baldurem często wykonywałem jeden atak zwykły, dobijając wroga, po czym robiłem krok, angażując kolejnego przeciwnika (jeśli stał na 1 lub 3 Pz, lub był szkieletem/zombiakiem) lub zmniejszając dystans do wroga a następnie używałem Cięcia Baldura albo Rzutu Toporkiem. Tak, krasnoludem z Ruchem DWA.

Cytat:
Nie 'inny system' tylko 'LEPSZY system'!


Żyjesz waść w błędnym przekonaniu, iż każdy waści projekt ocieka zajebistością Wink Nie każda zmiana jest ulepszeniem, zwłaszcza systemu uzasadnionego i działającego.

Cytat:
To dlaczego system stworzył opcję 'spacerowania' po polu bitwy, do pioruna!]


Żeby nekromanci mogli KROCZYĆ Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gymlet dnia Pon 18:26, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PaskudnyOrk
3. Marynarz


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:25, 21 Lut 2011 Powrót do góry

Po prostu ręce opadają!

Cytat:
Żyjesz waść w błędnym przekonaniu, iż każdy waści projekt ocieka z[...]


Prymitywny i krzywdzący komentarz...

...na forum, które miało za zadanie pozyskiwać nowych miłośników Wojnacji! Zachęcać do współtworzenia systemu. Dzielenia się swymi spostrzeżeniami na temat systemu, wskazania punktów w których coś komuś nie pasuje, w których ktoś chciałby widzieć zmiany na lepsze...

No i jak ów ktoś trafi do działu 'sugestie' i zasunie swoim pomysłem [niedoskonałości którego jest W PEŁNI świadom], którego celem nadrzędnym jest ułatwienie twórcom krytycznego spojrzenia na ich własny system, to posądzany jest o zboczenie na punkcie własnego 'ja'.

Ehhh, szkoda słów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gymlet
6. Włócznik


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 64 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: False Prophet Inn

PostWysłany: Pon 18:31, 21 Lut 2011 Powrót do góry

Przepraszam, jeśli moja uwaga aż tak mocno Cię dotknęła. Edytowałem i zmieniłem emotkę, dla podkreślenia zamierzonej uszczypliwości, a nie obrazy. Dalsze ewentualne uwagi na pm/gg.

Nie jestem twórcą gry i nie mam zamiaru zabraniać innym wyrażania swoich propozycji na temat zmian w niej, czuję się natomiast upoważniony do wyrażania swojego zdania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cpt_molo
7. Zbrojny


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy

PostWysłany: Wto 9:35, 22 Lut 2011 Powrót do góry

bosze... ludzie - jest 9 (chyba) zarejestrowanych userów Razz a wy już się żrecie... litości! Wyluzujcie.

Sugestie Orka są trafione ALE uważam, że system ruchu jest podstawą systemu - i zbyt dużo trzeba by pozmieniać aby zmienić systemu ruchu - a co za tym idzie zatrzęsło by to podwalinami systemu (bo wszyscy się ruszają ;P) dlatego uważam, że akurat przy tym nie należało by grzebać - bo działa! a po co zmieniać coś co działa? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)