|
|
Autor |
Wiadomość |
cpt_molo
7. Zbrojny
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy
|
Wysłany:
Czw 7:41, 10 Mar 2011 |
|
Dragon_Warrior napisał: |
pół bohaterów tez bym się wcześniej nie spodziawał, chyba że jednego jakiegoś testowego. |
przecież już jeden jest! xD
a co do tematu - to napiszę to samo co napisałem w temacie o przedmiotach:
Kupowanym przedmiotom a'la LotR mówimy NIE! o i tyle w temacie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 11:30, 10 Mar 2011 |
|
cpt_molo napisał: |
Dragon_Warrior napisał: |
pół bohaterów tez bym się wcześniej nie spodziawał, chyba że jednego jakiegoś testowego. |
przecież już jeden jest! xD
a co do tematu - to napiszę to samo co napisałem w temacie o przedmiotach:
Kupowanym przedmiotom a'la LotR mówimy NIE! o i tyle w temacie. |
a potencjalnie taki szkielet czy poborowy 3 w 1 ?
lun na 3 oddzielnych kartach ?
Jak pamiętam Konfrę to tam szkieletów z przedziału 6-20 punktów to było chyba 5 czy 7 rodzajów*... podczas gdy piechota innych frakcji się od 14/15 w górę zaczynała zwykle.
*szkielet z topotem, mieczem, włócznią, w pancerzu, ze skrzydłami i jakieś tam chyba jeszcze
jedyny problem to ustalenie które by się wskrzeszały potem... hmm...
choć przy stałym koszcie niech by się nawet wskrzeszał dowolny.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 11:32, 10 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Czw 20:09, 10 Mar 2011 |
|
cpt_molo napisał: |
Kupowanym przedmiotom a'la LotR mówimy NIE! o i tyle w temacie. |
Eeee... nie kumam... co jest w tym złego?
Co do przykładowej karty szkieleta to taka opcja dopiero zabija fluff
Nie ma kompletnie miejsca na jakiekolwiek opisy.
Poza tym chyba zapomniałeś (albo to przykład mający na celu jedynie pokazać jakby to wszystko ewentualnie można było zmieścić), że te modyfikatory mają też coś obniżać
Ewentualnie może zostać tak jak jest - same plusy -, ale wtedy trzeba by obniżyć oryginalne statystki (albo zwiększyć koszt).
No i pomijam to, że naprawdę jest to napchane co średnio wygląda. Już chyba lepsza opcja to zmniejszenie czcionki całości.
Cytat: |
do alfy starczaja wydrugi tego co jest. |
Ok, zgadzam się, ale w takim razie zapodałbym linka do tematu na blogu i napisał, że 'jest to wersja Alfa, zachęcamy do testowania'
-----
Cytat: |
jedyny problem to ustalenie które by się wskrzeszały potem... hmm...
choć przy stałym koszcie niech by się nawet wskrzeszał dowolny. |
Moim zdaniem niech się wskrzesza najbardziej podstawowa - uniwersalna - opcja.
Inaczej mogą w niektórych sytuacjach powstać spory pomiędzy wskrzeszającym, a jego przeciwnikiem.
Z kolei opcja 'wybiera wskrzeszający', albo 'wybiera przeciwnik' jest mało realistyczna (a poza tym też się mogą ludzie wkurzać w niektórych wypadkach).
Cytat: |
*szkielet z topotem, mieczem, włócznią, w pancerzu, ze skrzydłami i jakieś tam chyba jeszcze
|
Nie no - to już przegięcie Na miejscu twórców po prostu dałbym opcje wykupowania ekwipunku tak jak w Lotr'że.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Czw 20:16, 10 Mar 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:49, 10 Mar 2011 |
|
Cytat: |
Poza tym chyba zapomniałeś (albo to przykład mający na celu jedynie pokazać jakby to wszystko ewentualnie można było zmieścić), że te modyfikatory mają też coś obniżać Wink
Ewentualnie może zostać tak jak jest - same plusy -, ale wtedy trzeba by obniżyć oryginalne statystki (albo zwiększyć koszt). |
a porównywałeś tą kartę z oryginalną ?
oryginał był opcją nr 2.
Cytat: |
Nie no - to już przegięcie Razz Na miejscu twórców po prostu dałbym opcje wykupowania ekwipunku tak jak w Lotr'że. |
Lotr sam sobie udowadnia że opcja wykupowania broni jest słaba...
koniecznie limity łuczników, bardzo nijacy łucznicy, bezużyteczność broni dwuręcznej, branie ciężkiej zbroi zawsze kiedy to możliwe, włócznia będąca po prostu upgradem do broni itd itp ...
w Konfrze za czasów kiedy miała się dobrze - najstarsze frakcji miały po 30+ jednostek a każda z nich co najmniej 3 metalowe wzory modeli dla każdej z tych jednostek... choć przyznaję że na skutek zmian między 2 a 3 edycją 3 z tych 7 rodzajów szkieletów było zauważalnie bardziej użytecznych
teraz Warmachina ma duże szanse dogonić ilością (jakością co pozytywne też) modeli frakcje Rackhama (znaczy wystarczy ze PP nie padnie i dogonią bez problemu;) ) choć to tez się odbija zmienna użytecznością modeli względem siebie...
w Wojnacji zakładamy, że stare modele nie będą tracić użyteczności po wyjściu nowych, tak jak to, że nowe nie muszą byc coraz mocniejsze żeby się 'sprazedawac'
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 23:01, 10 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Czw 23:57, 10 Mar 2011 |
|
Dragon_Warrior napisał: |
a porównywałeś tą kartę z oryginalną ?
oryginał był opcją nr 2.
|
No właśnie kurcze porównywałem... specjalnie otwierałem ten plik i przeglądałem po kolei każdą ceche... Chyba coś ze mną nie tak - może to przez zmęczenie.
W każdym razie co do ekwipunku w Lotr'żę... hmm... fakt - w praktyce średnio to działa.
Ale nie jest to wina samego pomysłu dokupywania ekwipunku. Po prostu jest to słabo pomyślane i słabo wyważone.
A wiadomo, jakaś 'strategie' ma GW, także jak oni sobie coś ustalą to już do końca świata pewnie tak zostanie (jakkolwiek bardzo idiotyczne by nie było).
No ale tak czy siak - jestem za opcją zrobienia dodatkowej karty do danych armii, na których byłyby po prostu zawarte możliwości zmiany.
Do tego jest dużo miejsca na opisy itd. (no i na jednej karcie mogłoby to być dla kilku różnych jednostek).
Aha - i byłbym raczej za opcją zmian dających nie tylko bonusy, ale też kary (tak, żeby był 1 'standard' i kilka odejść od reguły).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 0:16, 11 Mar 2011 |
|
Cytat: |
Aha - i byłbym raczej za opcją zmian dających nie tylko bonusy, ale też kary (tak, żeby był 1 'standard' i kilka odejść od reguły). |
tylko te 3 przykłady na szkielecie tez sa czyms w rodziaju kar i minusow
bo albo masz to albo to - nie ma wszystkiego na raz...
zreszta poki co i tak chbya z tego nie skorzystamy - trupy już maja 2 czy nawet 3 kolejne jednostki wymyślone i z nimi jest obecnie najmniejszy problem w tej kwestii
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 0:27, 11 Mar 2011 |
|
No chodzi o to, że dając wybór od początku nie ma czegoś takiego jak 'podstawowa jednostka'.
A w zasadzie to jest, ale sztucznie osłabiona.
Po 1 może to być problematyczne np. przy wskrzeszaniu, a po 2 trzeba by każdą jednostkę specjalnie osłabiać itd.
Po prostu uważam, że lepiej zostać przy pierwotnej koncepcji
Masz zwykłego trupa i zwykłe staty, wybierasz szkieleta bojowego - masz zwiększony atak, ale mniejszą obronę - po prostu.
Poza tym nie ma problemu z wyborem dla początkujących gracz, albo osób, które chcę szkieleta 'normalnego'.
Oczywiście to jest czysto kosmetyczne, więc i do koncepcji którą zademonstrowałeś jestem przychylny w sumie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 0:53, 11 Mar 2011 |
|
ze względów czysto kosmetycznych i przystępności dla początkujących to najlepsza była najpierwotniejsza propozycja dodatkowej karty własnie - nazwanej szkielet bojowy albo nawet 'szkielet typ II' i zrobienie jej statów minimalnie innych ;P ... nawet ten typ 2 mozna spokojnie wytłumaczyc wewnętrzną terminologią nekromantów na szkieleta któremu podczas wskrzeszania dostało się więcej siły zamiast instynktu samozachowawczego
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 11:35, 11 Mar 2011 |
|
Eh, no po prostu kiedy robimy oddzielną kartę to kojarzy mi się (pewnie nie tylko mi) to z całkowicie inną od pozostałych jednostką i to jest dobre.
Nie chciałbym po prostu tego psuć...
Wydaje mi się, że i nowi gracze będą patrzeć na to dziwnie jak pojawią się w armii prawie identyczne jednostki z różnicami w statach rzędu 1-3 punkt.
To po prostu dziwnie by wyglądało IMO. Tak hmm... mało profesjonalnie - jakbyśmy chcieli pójść na łatwiznę zwiększając ilość jednostek (na siłę) w tak głupi/banalny sposób.
Dla mnie lepiej jak jest 1 jednostka z mnóstwem możliwości, niż 5 jednostek bez żadnych opcji - myślę, że takie zdanie ma sporo z bardziej zaawansowanych graczy.
-----
W sumie zawsze można zrobić 2 opcje.
Kto chce drukuje karty (z oddzielnego pliku, poza 'Bękarty Helmheim') z gotowymi opcjami, kto nie chce drukuje 1 kartę z możliwościami zmian.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Sob 21:10, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |