Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 mała reedycja imperium kiryjskiego Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:38, 27 Sty 2014 Powrót do góry

Mam pytanie czy kusza u pogranicznika nie powinna mieć siły 6. No niby jest to lekka kusza ale żeby odrazy miała siłę równą mocniej naciągniętego łuku???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Voldemos dnia Pon 16:39, 27 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:43, 27 Sty 2014 Powrót do góry

Przy sile 6 byłby zwyczajnie droższy i bardziej podobny do Kusznika, którego Imperium już miało.



Natomiast co do samego historycznego zestawienia siły Łuku i Kuszy to sprawa jest na tyle skomplikowana, że sam jako odtwórca nie jestem w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

Po pierwsze dlatego, że o ile naciągi łuków średniowiecznych są o dziwo całkiem dobrze znane (13-70kg) to z kuszami jest już gorzej i dużo więcej w nich spekulacji. Dodatkowo o ile Łuki mają mniej więcej jasny podział na myśliwskie do 30kg i bojowe powyżej (+ łuki krótkie/wschodnie do strzelania z konia o naciągach kilkunastu kg) to przy kuszach pojawiają się tylko wzmianki że jakaś tam ciężka kusza miała 120kg a inna 80, a stacjonarne kusze wałowe przekraczały kilkaset kg. W przypadku kusz podaje się więc tylko wartości najcięższe dla danego typu - osobiście przyjąłbym za minimum historyczne jakieś 30kg. Zaś dla Tego co mają Pogranicznicy powiedmzy 40-50.

Drugi problem z porównaniem siły łuku do kuszy jest taki, że przez wzgląd na drastyczną różnice długości ramion w obu broniach - naciąg w kg nie przekładał się bezpośrednio ani na prędkość pocisku ani na energię strzału... a sam zasięg maksymalny w większości porównań przemawiał na korzyść łuku. Dlatego sam nigdy nie widziałem wiarygodnego zestawiania, które udowadniałoby siłową przewagę 70 kilowej kuszy nad 40 kilowym łukiem - bądź odwrotnie. Nie mówiąc już o tym, że sama użyteczność i przewaga obu broni była mocno sytuacyjna.

No i po ostatnie przypominam, że jeśli chcieć koniecznie porównywać łuk piechura z oblężnicza kuszą wałową w warunkach gry bitewnej - to warto pamiętać, że szybkostrzelność takiej kuszy była do 8-10 razy mniejsza niż łuku - czego w rozsądny sposób się zwyczajnie nie da oddać Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pon 17:48, 27 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:51, 02 Lut 2014 Powrót do góry

Wracając do Tytusa i Pretora. Mam pomysł by zamiast wprowadzać pretora, który spotkał się z dużą ilością sprzeciwów, polepszyć Tytusa np: zwiększyć celność i siłę jego kuszy i ewentualnie jego własną siłę i wtedy stał by się naprawdę spoko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:15, 02 Lut 2014 Powrót do góry

Problem Tytusa nie leży w tym, że jest za słaby - bo jego koszt jest jak najbardziej właściwy.
Problem jest tylko w tym, że jest niszowy. Zwiększenie mu statystyk sprawi tylko że w pewnych sytuacjach będzie zdecydowanie za silny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:08, 02 Lut 2014 Powrót do góry

Możliwe ale to że jego celność z kuszy jest równa -2 dyskwalifikuje go jako bohatera który coś by zabił a do wsparcia też się nie nadaje co sprawia że jest po prostu słaby. A to że jest niszowy nie zmienia faktu że byłby fajną opcją strzelającego boha gdyby nie jego celność


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:24, 02 Lut 2014 Powrót do góry

-2 +2k6 to nadal całkiem dobra celność - ponad 40% na trafienie przy 30cm mające realna szansę zabić zdrowego łucznika czy specjalistę.

Swoją drogą Pretorianie mieli już kilka testów i wychodzi na to, że tak długo jak nie mieć pecha do to jednostka z siłą 7 powinna sobie poradzić. Jedyny problem to potencjalny brak tej siły 7 albo pech w kościach.
Musimy jeszcze przejrzeć dokładnie rozpiski frakcyjne pod kątem radzenia sobie z takimi puszkami właśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca


Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:44, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Czy nie dałoby się jakoś osłabić/podrożyć quintusa? przy jego statach z przodu i z tyłu jest jednostką która bez problemu radzi sobie w zwarciu i przy tym dopakowuje jednostki zasięgowe do niesamowitego poziomu ( strzał co turę kusznikiem - wysoka celność i siła Cool.
Pretorianin ma zwyczajnie zbyt wysoki pancerz, jeżeli we wrogiej drużynie nie ma czegoś pokroju kusznika imperialnego lub krasnoludzkiego górnika to krzyżyk na drogę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:00, 09 Lut 2014 Powrót do góry

tylko z mniejszym pancerzem bedzie raczej bez szałowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:10, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 22:10, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Voldemos
8. Zwiadowca


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:29, 09 Lut 2014 Powrót do góry

topornik spoko ale jak już osłabiać pretora tymi słabszymi plecami to zatrzymując jego koszt lub dają działanie skoordynowane do starej wersji ( działa też 1 na 1 )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:38, 09 Lut 2014 Powrót do góry

wyrównywanie minusów plusami jest argumentem tylko wtedy jeśli jednostka byłaby idealnie wyważona wcześniej - tylko mało ciekawa, kłopotliwa zasadowo czy źle wyspecjalizowana Wink

Zasadniczo te dwa punkty zwykle i tak nie będą miały większego znaczenia dla rozpisek

do tego działanie 'skoordynowanego' 1v1 było błędem zapisu na co sama nazwa powinna już wskazywać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Guybrush
4. Łotrzyk


Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mele Island

PostWysłany: Pon 22:57, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Topornik na pierwszy rzut oka przypomina nowego Kata ale na drugi widać już całkiem sporo różnic.
Imperialny to tania i skuteczna brutalna siła, której nie trzeba nawet za bardzo bronić. Przy okazji będzie kontrował nowość w 'mirror meczach'.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman
Pacman


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:20, 11 Lut 2014 Powrót do góry

Guybrush napisał:

Imperialny to tania i skuteczna brutalna siła, której nie trzeba nawet za bardzo bronić. Przy okazji będzie kontrował nowość w 'mirror meczach'.


Już nie raz widziałem, albo sam się do tego przyczyniałem, jak Sekstus schodził nie robiąc praktycznie nic, bo kierujący nim uznał, ze pancerz 15 przyjmie wszystko. A on nie ma umiejętności negatywnej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)