Autor |
Wiadomość |
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 10:33, 09 Cze 2013 |
|
co myślicie o kilku zmianach do imperium. Jako pierwsza z nacji nie jest kontrą na żadną inną, za to niektóre z innych ras są kontrą na imperium (np: orkowie). Zauważyłem że wszystkie nacje wyróżniają się minimum 2 cechami za to kiryjskie tylko swoim pancerzem. Mała siła i atak oraz brak elity sprawiają że tylko bohaterowie coś mogą zadziałać a jak zginą to wszystko upada. czekam na wasze sugestie i zdanie na ten temat. Mam nawet kilka pomysłów zmian które jeszcze muszę jednak dopracować. Jako że jestem tu nowy to mam nadzieję że temat jest w dobrym dziale i że nie ma już podobnego. Pozdrawiam Voldemos
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:06, 09 Cze 2013 |
|
Imperium co prawda nie ma drogich elit ale ma ich tańsze odpowiedniki w tym bardzo skutecznego w grupie Miecznika czy jednego z najtańszych samodzielnych strzelców - Łucznika.
Co do kontrowania frakcji to nie działa to w ten sposób. Kontry jeśli już działają na grupy podobnych jednostek - więc dajmy na to takie Bawoły może i są skuteczne przeciw poborowym czy Pięściom ale ze Zwiadowcami czy Miecznikami już sobie nie poradzą. Idąc tym torem można uznać, żę Imperium Kontruje Córki Nemezis i Gobliny samym tylko Łucznikiem, który ze względu na niski koszt jest świetną kontrą na modele o niskim pancerzu.
Jedyne co to Imperium faktycznie posiada stosunkowo mało umiejętności na kartach na pewnej części modeli - ale wynika to z faktu, że Imperium jako takie było pierwszą powstałą frakcją.
W każdym razie jak masz jakieś pomysły - zawsze możesz je wrzucić - coś się może kiedyś pojawi w tej czy innej formie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:12, 09 Cze 2013 |
|
łucznik na gobliny? goblinów jest ze 20 na 350 p jak nie więcej więc nawet jak masz 3 łuczników to zestrzelisz max 5/6 goblinów i to tych mięsnych a reszta dojdzie zmiażdży cię liczebnością a co do córek nemesis to wystarczy jakiś 2 awanturników lub walkirie na przód i łucznicy na nic się nie zdadzą
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:30, 09 Cze 2013 |
|
20 Goblinów? Z kosztem Maruderów i Rzep najwyżej, z Goblińskim morale, więc nie musisz kasować wszystkich - jak zostanie po jednym na karcie to ucieknie. Zakładajac nawet, że będzie po czterech na każdej karcie - zabijasz trzech (a każdy ma po jednym pż tylko) i zabierasz się za kolejną. Imperium przez to przejdzie bez kropli potu.
2 mieczników, 2 Zwiadowców, 2 Łucznikow, Henry, Chorąży - nię widzę jak to miałoby z tymi 20 Maruderami przegrać. A jeszcze zostaje 16 punktów na przedmioty/autowyniki.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bambusek dnia Nie 11:35, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:39, 09 Cze 2013 |
|
ciekawe już 3 razy grałem przeciwko goblinom i 3 razy mnie zmiotły choć za każdym, razem miałem 3 łuczników zresztą co tak trzymacie się tych strzelców ja akurat bardzo lubię łuczników i się ich nie czepiam co innego innych jednostek np pięść imperium czy pogranicznik. Pięść to jeszcze dobry tank ale z tak małym atakiem i siłą to nie zbyt dużo zrobi ja to bym mu zwiększył siłę oraz dał 2 atak z taranu i usunął karnego (koszt zwiększyć do 40) a pogranicznik to dla mnie jakieś nieporozumienie ni to do walki dystansowej ni do wręcz
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:45, 09 Cze 2013 |
|
Potęgą łuczników w imperium jest nie siła a to, że zmieścisz ich do niemal każdej rozpiski - podczas gdy większość armii musi dla strzelców zrezygnować z czegoś innego.
W kwestii eliminowania wroga i elit to poważnie 2-3 mieczników na karcie spokojnie można traktować jako prawdziwie morderczą elitę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:53, 09 Cze 2013 |
|
ale jak wezmę 3 mieczników i 3 łuczników to nie mam bohatera który w imperium jest naprawdę potrzebny. a miecznicy to też bardzo fajna jednostka ale co z pięściami i pogranicznikami
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:12, 09 Cze 2013 |
|
Nikt nie karze brać 3 łuczników. Jeden, sporadycznie dwóch.
Pogranicznik to specjalista, i tak stosunkowo tani a Pięści są najczęstszą podstawą rozpisek więc nie wiem w czym problem ?
Imperium zdecydowanie nie jest słabe - oczywiście jak będzie pomysł na jakąś ciekawą jednostkę do niego to zapewne ją dodamy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 13:14, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:25, 09 Cze 2013 |
|
osobiście w imperium zmienił bym 2 jednostki pięści i pięści. Imperialnej dodałbym 1 do siły oraz 2 ataki z tarana usuwając zasadę karny (bo w praktyce nigdy się nie przydaje) i zwiększając jej koszt do 40 punktów. Co do czarnych zrobiłbym z nich elitke za 60p.-70p. 5 akcji siła i atak 6 11 obrona 13 pancerz 4 zmysły a otwarcie za 3 pa. wtedy już bym się nie czepiał imperium. ewentualnie zmieniłbym jeszcze markusowi młyńca na atak obrotowy(ruch do 6cm wszystkie modele 1 albo 2 cm od niego podczas tego ruchu otrzymują hit z -2 do siły i + 2 do ataku od markusa ruch może kończyć się w styku z wrogiem i można się nim wyrwać z walki lecz nie może skończyć na zajętym miejscu)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:11, 09 Cze 2013 |
|
Voldemos napisał: |
ciekawe już 3 razy grałem przeciwko goblinom i 3 razy mnie zmiotły choć za każdym, razem miałem 3 łuczników
|
I przeciwnik miał 20 modeli? Bo owszem, da się zrobić w miarę uniowersalną rozpiskę Goblinów, która ma szanse z Imperium, ale nie wiem jak w niej miałoby wejść 20 modeli.
Cytat: |
Pięść to jeszcze dobry tank ale z tak małym atakiem i siłą to nie zbyt dużo zrobi
|
Ale to miał być tank. A jeszcze bonusem ma taran, którym powala zmysły 3 i mniej, czyli konkretną ilosć modeli. Sami zabijaja wolno ale jeszcze wolniej giną.
Cytat: |
a pogranicznik to dla mnie jakieś nieporozumienie ni to do walki dystansowej ni do wręcz |
Go jesteś w stanie wystawić po za strefą rozstawienia. Co oznacza, że już w pierwszej turze możesz strzelić z trafianiem na 2+. Jeśli tylko masz przewagę zmysłów to w pierwszej turze dwóch takich odstrzeli coś przeciwnikowi i nadal będą bezpieczni, bo nawet Orkowie nie mają ataku na 25 cm (no Hiena pod działaniem okrzyku Nosorozca by dała radę).
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bambusek dnia Nie 18:13, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:18, 09 Cze 2013 |
|
z tego co pamiętam to miał ich 21 z czego najlepszy i najdroższy był bohater. co do pięści ok przekonałeś mnie ale i tak moim zdanie taran powinien zadawać 2 ataki. a co do zrobienia z czarnych elit? pogranicznicy ok zrobią coś na początek ale później giną jak muchy a 96 p za 2 to nie mało. i czy ktoś mi wyjaśni po co jest ten karny za 1 akcji to mało co się zrobi jedynie na gobliny to jest ok bo 3 atak po 2 zabiciach ale z innymi?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:20, 09 Cze 2013 |
|
Pogranicznik jest specjalistą a nie jest jednostką liniową do koszenia przeciwników.
Jeden spisuje się sensownie w pełnieniu funkcji jedynego strzelca w armii, a dwóch tak jak pisał Bambus do tego samego lub okazjonalnego wykonywania egzekucji na kluczowym przeciwniku (Władca dużej bestii, Natchniona, Nekromanta) choć wymagają do tego przewagi taktycznej i dogodnej sytuacji. Tak czy inaczej podobnie jak reszta imperialnych jednostek są dość tani.
Pięści są niezastąpionymi jednostkami blokującymi, do jakich nie ma dostępu żadna inna armia. Do zabijania służą Zwiadowcy, Miecznicy, Topornicy lub bohaterowie ustawieni za ich plecami. Na 350 czy 400 punktów można też spokojnie doliczyć Chorążego.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:43, 09 Cze 2013 |
|
czarni z 12 pancerza są blokerami??? tak czy inaczej imperium fakt jest dobre ale nie tak ja inne nacje. brakuje tu elity a ci "pół-imienni" bohaterowie nie nadają się na nią. a co do toporników to jednostka na jeden cios a później ginie z obroną i pancerzem 10. bohaterowie jako zabójcy to tylko markus i sekstus z czego markus szybko ginie a na sekstusa jest wiele kontr
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:15, 09 Cze 2013 |
|
Normalne są blokerami, czarne robią blokerów niemal ze wszystkiego - a zwykłym dają pancerz 15...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:06, 10 Cze 2013 |
|
ale każdy kto walczy z imperium najpierw zaatakuje czarnych by osłabić innych poza tym jest mnóstwo jednostek osłabiających pancerz po ataku (górnicy,ghule). Przecież nikt nie jest wstanie zablokować wszystkich jednostek wroga samymi tankami (chyba że to same trolle które i tak zjadą pancerz 15 )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|