Autor |
Wiadomość |
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:01, 10 Kwi 2014 |
|
to wyjaśnij mi dlaczego w prawie każdym znanym mi imperium fantasy jest coś w tym stylu : wh40k - ogryni, heroes i warhammer fb - gryfy, iron kingdoms - mechy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:26, 10 Kwi 2014 |
|
z wymienionych 4 tylko dwa uniwersa są PODOBNE do Wojnacji, a ta jest o wiele uboższa we wszelkiego rodzaju nadnaturalne istoty. W imperium już są jednostki podchodzące pod osiłków - czytaj Marcus i Sekstus.
Imperium to zakuta w stal, odpicowana na glanc armia, a nie jakiś gabinet osobliwości.
Jak już DW napisał, imperium ma w tej chwili limit jednostek +1 względem innych frakcji.
Czy w najbliższym czasie planujecie coś udoskonalać u Dzikich Elfów?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:35, 10 Kwi 2014 |
|
To w większości nie są poważne uniwersa tylko heroic podchodzący zwykle pod "silly" fantasy (steam w przypadku Iron Kingdoms).
Z tego wszystkiego uniwersum Warhammera (w szczególności w ujęciu RPG klasycznego) wydaje się najsensowniejsze - bo podstawowe opisy Imperium ludzi są utrzymywane we w miarę realistycznej konwencji a dopiero WFB dalsze frakcje wprowadzają elementy mniej lub bardziej narzucone mechaniką do fabularnej otoczki świata.
W każdym razie tak w Imperium Warhammera jak i większość znanych mi realistycznych światów fantasty (Władca, GoT czy nawet rodzimy Wiedźmin/Opowieści z meekhańskiego pogranicza) cywilizowane królestwa czy imperia ograniczają się z zaufaniem nieludziom w walce - do psów i koni co najwyżej...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 20:45, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:55, 10 Kwi 2014 |
|
widzę DarkSunCatcher, że czytanie ze zrozumieniem masz słabe, dwa posty wcześniej powiedziałem że to ma być jednostka do 2.0
tak czy inaczej wiedźmin fakt, tamtejsze wojsko nie ma ogrów itd i może to dlatego że tam wszystkie bestie to nieujarzmione maszyny do zabijania
A co do mojego pomysłu to była tylko wolna myśl poparta grą w warhammerki. A co do przykładu Lotra to jest to nie dorzeczne bo tam wszystkie ogry/trolle/bestie to stwory służace ciemności a nie jak w wojnacji dzikie stwory żyjące w górach czy lesie
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Voldemos dnia Czw 20:56, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:19, 10 Kwi 2014 |
|
Cytat: |
Imperium to zakuta w stal, odpicowana na glanc armia, a nie jakiś gabinet osobliwości. |
O.. o... to
Cytat: |
Czy w najbliższym czasie planujecie coś udoskonalać u Dzikich Elfów? |
Pewnie by się przydało bo to jedna z bardziej zaniedbanych frakcji ostatnimi czasy. Tyle, że u nich zwykle jednak mamy pomysły na uproszczenia tego co jest a nie nowości.
Cytat: |
A co do przykładu Lotra to jest to nie dorzeczne bo tam wszystkie ogry/trolle/bestie to stwory służace ciemności a nie jak w wojnacji dzikie stwory żyjące w górach czy lesie |
Przede wszystkim Lotr trzyma konwencje dość realistyczną mimo wszystko i to jest główny powód dla którego elfy nie latają tam na orłach, krasnoludy nie mają helikopterów a ludzie nie krzyżują się z orkami jak w DDkach
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:42, 11 Kwi 2014 |
|
Voldemos napisał: |
że czytanie ze zrozumieniem masz słabe |
Orzeł z Polskiego objawiony! Poproś, to może przeredaguję twój fluff do Ludów Południa
Mielisz w kółko ten sam pomysł - ogry tu ogry tam, bo OGRY MAJĄ WARSTWY!
..."dwa posty wcześniej"... o nich mówiłeś.
O! trzy wcześniej też!
Niech mnie (tu wstaw to co ma mnie zjeść/trafić/etc.*), jeżeli w odpowiedzi nie będziesz mówił o ograch.
Voldemos napisał: |
tamtejsze wojsko nie ma ogrów |
Owszem nie ma, ponieważ bestyje wszelkiego rodzaju w wiedźminie przedstawiają się podobnie jak w wojnacji - Władcy Bestii zajmują się ich łapaniem i tresurą takich (są dzikie i zazwyczaj bezrozumne).
Jeżeli tak -
[link widoczny dla zalogowanych] **,
(albo tak) [link widoczny dla zalogowanych]
-wyobrażasz sobie sługów imperium, to wskocz w Oko Grozy, może papa Nurgle czegoś cię nauczy. ***
kłócisz się dalej
...........................................................................
Sorry za offtop tak ''by the way''
...........................................................................
Dragon_Warrior napisał: |
Voldemos napisał: |
A co do przykładu Lotra to jest to nie dorzeczne bo tam wszystkie ogry/trolle/bestie to stwory służace ciemności a nie jak w wojnacji dzikie stwory żyjące w górach czy lesie |
Przede wszystkim Lotr trzyma konwencje dość realistyczną mimo wszystko |
Gdyby nie Morgoth i Sauron
orkowie (spaczeni elfowie) żyliby we wspólnotach plemiennych. Tak jak wśród ludzi i krasnoludów znaleźliby się pewnie i jacyś zdeprawowani (elfów w to nie mieszaj). Trolle we władcy to bezmyślne, żywe, narzędzia robocze - kto otwierał Czarne Wrota?
Na film nie patrzcie, w książce przy Grobie Balina "Drużyna" walczyła jedynie z orkami (ich kapitana - nikczemnego i brutalnego orka - w filmie zastąpił troll).
Tak na prawdę żaden z wytworzonych przez Morgotha sługusów nie był do końca zły (oprócz niektórych smoków i wszystkich balrogów bez wyjątku). Zazwyczaj wola wygnanego Valara lub spaczonych Majarów**** (na przykład Saurona, czy <i tu uwaga> Sarumana) popychała orków i etc. do okrucieństw znanych z Władcy Pierścieni.
.................................................
Przepraszam za offtop raz jeszcze
.................................................
U leśnych elfów nie widzę bliskodystansowej kontry na jednostki z wysoką Obroną (z wyjątkiem strzelców, a na tych nie zawsze mam w konwencji rozpiski - ostatnio grałem nimi jakieś 3-4 lata temu, ale szukam teraz drobnej alternatywy dla Córek i Śnieżnych),
taki Proeliator na przykład mógłby zostać podrożony o te kilka punktów za możliwość zwiększenia Ataku LUB Siły używając Piruetu.
__________________________________________________________
*Niepotrzebne skreślić
**Śledząc historię wiedźmina można natrafić na pół ogry pół trolle
***uniwersum WH40 jakby ktoś nie skumał
****nie Voldemos - nie maLarów - (moim, a w zasadzie moją ulubioną z Malarów jest Meliana) google prawdę Ci powie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:39, 11 Kwi 2014 |
|
Cytat: |
taki Proeliator na przykład mógłby zostać podrożony o te kilka punktów za możliwość zwiększenia Ataku LUB Siły używając Piruetu. |
Piruet z bonusem do Ataku byłby naprawdę mocno abstrakcyjny zważywszy że połowa odtwórców uważa go za kompletnie bezsensowną i nieużyteczną abstrakcję przez spowolnienie i zasygnalizowanie wykonywanego ataku
Choć wiem że tutaj to semantyka i zmiana nazwy nie byłaby problemem... tyle że moim zdaniem Dzikei Elfy mają całkiem sporo kontr na Obronę innych niż strzelanie:
- Ventus przede wszystkim - może i ma tylko 5 Ataku ale wyciągając do 3 ciosów na turę naprawdę kosi jednostki z małym pancerzem.
- Folium Atak 6 za 30 punktów
- Proeliator ma 6 z opcją +2/+2 przy ataku z ukrycia
- Principis ma 6 z opcją +2/+2 przy użyciu swojej umiejętności
do tego każdy ma jeszcze opcjonalne +2/+2 z Mówiącego
Telum i Venator strzelają z czego Venator jak ma dobrą pozycję to i dwa razy czasem. Łowca też strzela...
zasadniczo elitarne modele z wysoką Obroną mają przeciw Dzikusom dość mocno przerąbane zwykle.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:08, 11 Kwi 2014 |
|
Co do mojego fluffu to zobaczyłeś w nim tylko jeden błąd, który szybko naprawiłem. Co do ogrów to i może drążę temat bo bardzo lubię grać ogrami (warhammer FB) i nie widzę w tym nic złego. Może i masz rację co do maJarów i to muszę ci przyznać, czasem mylę ich z malarami. Co do orków/troli itd z lotra to nie wiesz co by się stało gdyby morgoth się nie zbuntował.
------------------------------------------------------------------------------
też sorry za offtop
wracając do tematu jednostek z wojnacji, jak już wcześniej mówiłem w imperium widziałbym już bardziej kolejnego półbohatera np toporników.
A co do dzikich elfów to oni polegają w dość sporym stopniu na bonusach ze swoich umiejętności dzięki którym wyciągają na spokojnie 8 ataku czy siły. Ale w jednym muszę się zgodzić, dzikie elfy to najbardziej "zaniedbana" z nacji
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:09, 11 Kwi 2014 |
|
Przy ich przewadze liczebnej owszem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:39, 12 Kwi 2014 |
|
Nie ma czegoś takiego jak malarowie więc nie możesz mylić z nimi majarów (ach ta stylistyka).
Po przeczytaniu większości literatury dotyczącej Śródziemia mogę w dużym przybliżeniu stwierdzić co stałoby się gdyby Morgoth nigdy nie istniał (jego bunt był w praktyce nieunikniony, ponieważ już podczas "wyśpiewywania" świata od początku do końca Morgoth próbował fałszować, przeszkadzać, być innym - tym złym). Ktoś ciekawy może zapytać to ładnie wszystko wytłumaczę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voldemos
8. Zwiadowca
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:31, 12 Kwi 2014 |
|
mylę słowa nie znaczenia, bo malarowie brzmią lepiej według mnie (i wiem że nie ma takiego słowa)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:18, 12 Kwi 2014 |
|
a flufowo do elfów dzikich jakieś pomysły propozycje?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 16:21, 12 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:36, 12 Kwi 2014 |
|
Voldemos napisał: |
, bo malarowie brzmią lepiej |
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślałem o czymś w rodzaju nimf (może coś jak te z Wiedźmina), ewentualnie
rodzaj dzikiego barda - muzyka łagodzi obyczaje, nie?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:50, 13 Kwi 2014 |
|
Biorąc pod uwagę charakter dzikich elfów to bardziej by pasował elfny Fell caller, czy inny krzykacz, ale brokilońskie driady pasuja jak ulał - choć najprawdopodobniej wyszłyby wzmocnione silvy...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DarkSunCatcher
8. Zwiadowca
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 12:21, 13 Kwi 2014 |
|
myślałem nad czymś na półdystans... coś z odpowiednikiem elfiej lekkiej kuszy + ukrywanie...
Ale to by chyba było zbyt mocne przy teraźniejszych strzelcach.
Elfi Fellcaller? Ciekawa opcja.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|