|
|
Autor |
Wiadomość |
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Czw 22:42, 24 Mar 2011 |
|
Mam taką oto idee, aby stworzyć temat w dziale rozpisek, w którym już grający (najlepiej DW, Grabarz czy Bambusek) wrzucili swoje grywalne rozpiski. Tak powiedzmy 2/3 na frakcję.
Miałby to być ukłon w stronę początkujących, którzy kompletnie nie znają zasad, ani kart itd. a chcą spróbować 1 czy 2 bitwy.
Nie miałyby to być rozpiski mega mocne, przekombinowane i w ogóle (ani nie takie na 7 szermierzach...), a bardziej takie aby zaprezentować jak najwięcej jednostek z danej frakcji.
Myślę, że powinny być zrobione troszkę pod siebie nawzajem, tak aby każda przeciwko każdej miała stosunkowo równe szanse.
Wiecie - wbija 2 nowych na forum, wchodzi do tematu, wybierają każdy po 1 z 2 rozpisek i jadą z koksem.
Na początku myślałem, że w AB tak jest, ale potem DW napisał mi na mitrilu, że są tam raczej losowo dobierane te jednostki czy coś w ten deseń.
Ot taka idea - myślę, że nie zajmie dużo czasu, ani nie wymaga wiele pracy, a na pewno będzie pomocne
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 0:23, 25 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:24, 27 Mar 2011 |
|
Da się zrobić, jutro będę wracał z Gdańska do domu to będę miał sporo czasu na pomyślenie. Chociaż rozpisek do Władców, Krasnoludów i Elfów robić nie będę, bo po prostu tymi frakcjami nie gram
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 20:46, 29 Mar 2011 |
|
W takim razie czekam
Ciekaw jestem co z tego wyjdzie.
Poza tym nie ukrywam, że i mi by się to przydało, bo nie wszystkimi frakcjami grałem (a w sumie chyba ani jednej nie znam na tyle, żeby rozpę od tak zrobić w 5min), a przynajmniej większością chciałbym spróbować
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:05, 05 Kwi 2011 |
|
Imperium:
Chorąży
3x Poborowy
3x Pięść Imperium
Łucznik
Dodać Chorążemu Pieczęć imperium i mamy nawet zmysły 5 bez bohatera.
Quintus
Kusznik
2x Pięść
Miecznik
Przyjemne w grze, mocne strzelanie i walka wręcz też porządna, domyślnie Quintus rzuca zakrzywienie na kusznika, ale jak będzie trzeba to może i na siebie, w końcu staty do walki ma dobre.
Marcus
Miecznik
2x Poborowy
2x Pięść
Ot taka typowa kosiarka, strzelania nie ma, ale przy Marcusie i tak potrzebne nie jest.
Kupcy:
Drake
3x Marynarz
Najemnik
Zawadiaka
Chłopiec Okrętowy
Kiedyś grałem tym na turnieju. Właściwie jest dobrze jeśli uda się doprowadzić Drake'a i Marynarzy do walki bez żadnych ran. No i tutaj się sporo różnych modeli wykorzystuje.
Szermierz
Bukanier
Chłopiec okrętowy
Najemnik
3x Marynarz
To jak ktoś lubi postrzelać sobie w miarę mocno i nie odstawać w walce wręcz. Brak bohatera, ale Szermierz nadrabia.
Bękarty:
Cube
3x Zombie
2x Szkielet
Banshee
Przeklęty
Kościej
Ostatnio w klubie tym grałem. Fajne, mocne, duży przekrój modeli i wykorzystanie "ficzera" armii: konieczności kontroli trupów.
Demilisz
2x Kościej
2x Przeklęty
Kościarz
W sumie chyba najlepsze do uczenia się grać armią. Kościeje i Przeklęci absolutna podstawa, to oni będą zabijać. Demilisz i Kościarz są bo się mieszczą i pozwalają trochę postrzelać oraz czarować, ale w sumie można ich wymieniać na inne konfiguracje (turniejowo miałem Adepta i Banshee choćby, a Wookie bierze tutaj Nekromantę po prostu)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 20:42, 05 Kwi 2011 |
|
Ha - w końcu się doczekałem A już myślałem, że sobie odpuściłeś
Fajnie, fajnie - podoba mi się
Teraz tylko potrzeba rozpiski do reszty frakcji. DW? Grabarz? Co Wy na to?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:13, 05 Kwi 2011 |
|
jakoś do końca tygodnia wynajdę coś do Orków i Rycerstwa jeszcze.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 12:06, 15 Kwi 2011 |
|
Do końca którego tygodnia?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 13:39, 15 Kwi 2011 |
|
Rycerstwo
Dużo i dobrze :
3x Milicjant
1x Zbrojny
3x Knecht
1x Palladyn
Spora liczebność przy akceptowalnych Zmysłach 5. Modele same z siebie może i bez rewelacji ale współpracują we wszystkich kombinacjach. Milicja może wiązać cele dla Zbrojnego czy Knechtów, Zbrojny może podcinać związanych walką bohaterów, Palladyn za to ma duży wybór modeli do leczenia czy wspierania magią.
Taktycznie :
2x Milicjant
3x Zbrojny
1x Sztukmistrz
Sir Igor
Potencjalnie najwyższe zmysły w grze wraz z przewagami taktycznymi dają tak łucznikowi jak i 3 zbrojnym spore pole do popisu nawet przeciw najtwardszym pancerzom. Dodatkowym bonusem jeśli chodzi o taktykę jest Sztukmistrz i jego pożoga oraz opcja masakrowania modeli o niskich pancerzach. Co istotne nawet w pełnym zwarciu tak łucznik jak i bohater wciąż pozostają całkiem skuteczni choć z oczywistych względów nie powinni sami pchać się pod przeciwnika.
Dzikie Elfy
Na dziko
2x Animus
2x Ira
1x Principis
1x Venator
1x Mówiący do drzew
Jak w przypadku większości elfich rozpisek trzeba tym zagrać bardzo oszczędnie. Głównym zadaniem Animusów jest efektownie wylecieć w powietrze pod wpływem czaru Mówiącego do Drzew, choć w razie potrzeby powinny ratować własną umiejętnością odsłonięte Iry czy przede wszystkim Principis. Ten ostatni zresztą dobrze, aby z bezpiecznej odległości ładował się ginącymi sojusznikami oraz rozsądnie rozdawał sojusznikom Drogę Furii.
Idealną sytuacją byłoby oczywiście, gdyby zamieniane w bomby Animusy były także pod wpływem którejś furii co pozwoli im wykonać przed eksplozją atak 6/6.
Na wojowniczo
1x Ventus
1x Folium
2x Ira
1x Principis
Shunkaha
Dość specyficzna rozpiska działająca na zasadzie - im nas mniej tym jesteśmy mocniejsi. Jeżeli na przykład obie Iry zginą w 5 cm od Principis to ma on już opcje posiadania bazowej siły 10 (kosztem pancerza ale on i tak liczy głównie na obroną) dodatkowo dorzucamy śmierć Ventusa i już mamy Principis z 6 akcjami i siłą 11. Oczywiście umiejętności można używać także na bohaterze czy modelach przeciwnika (celem zmniejszenia np ich obrony czy pancerza) jednak warto wtedy dwa razy przemyśleć czy nie strzelamy sobie w stopę.
Krasnoludzkie Rody
Solidnie
3x Górnik
2x Wojownik
1x Berserker
Kunkka
Tutaj to nawet nie ma co tłumaczyć. solidny długobrody klocek który przyjmie szarżę przeciwnika a potem zmieli go na kawałeczki.
Cierpliwie
1x Goniec
2x Wojownik
1x Kowal
1x Ostaniec
1x Wartownik
1x Działo
Tak więc mamy działo i konkretną liczbę aktywacji. Niemal zawsze działo strzela jako ostatnie, pomijając jedynie okazje kiedy przeciwnik sam odsłoni się wcześniej. Pozostałe modele prezentują bardzo różnorodną gamę umiejętności i solidne przyłożenie. Na początku gry warto dobrze przyznać bonus z kowala potem zaś Gońcem i Ostańcem spowalniamy forpocztę przeciwnika zaś Wartownikiem staramy się zapewnić Działu względne bezpieczeństwo w razie zwarcia.
Władcy Bestii
Polowanie z "Sokołem"
1x Wojownik Północy
1x Myśliwy
1x Mistrz Wytrzymałości
1x Żmij
1x Władca Szybkości
1x Bestia Lasu
Dość nietypowa jak na władców mocna walka w dystansie (niestety niezbyt dalekim) pozwalająca zmusić sporą część armii do nieprzemyślanego ataku. Żmij z dodatkowym Pż powinien wytrzymać pierwsze uderzenie i w miarę możliwości się odgryzać, zaś Bestia Lasu z dodatkową Akcją zająć się wycinaniem wroga lub eliminacją jego bohatera (opcjonalne powalenie na dobry początek). Najważniejsze to nie dać sobie zabić Władców i dołączyć ich do walki w decydującym momencie.
Polowanie z grubym zwierzem
1x Pan Siły
1x Górka Bestia
1x mistrz Wytrzymałości
2x Ogary
Cień
Rozpiska bądź co bądź dość ryzykowana, gdyż przed strzelcami chronią ją co najwyżej przeszkody terenowe. W samej walce jednak powinna skupić się na zdejmowaniu kluczowych celów połączonymi Cieniem, Władcą Szybkości i Oragami, zaś pozostałych Bestią wrzuconą w pozbawiony przywódcy tłum - Szarża za 1 akcję w 3cm i umiejętność Impet przy odrobinie szczęście pozwoli jej unieszkodliwiać 3 a przy większym szczęściu nawet 4 modele na turę. Pan siły standardowo nie powinien ryzykować zbyt bliskiego kontaktu z przeciwnikiem.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 14:18, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 14:00, 15 Kwi 2011 |
|
No i pięknie
Wystarczyło przypomnieć widzę ^^
W takim razie zostali jeszcze tylko Władcy i Orkowie
No i przy wyjściu 1.5 zdałoby się zrobić też takie coś do Siostrzyczek.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 14:19, 15 Kwi 2011 |
|
Orków to już niech Bambus rzuci - władców doedytowałem.
Cytat: |
Wystarczyło przypomnieć widzę ^^ |
ale w Wojnacji naprawdę prosto tworzy się rozpiski ... zwłaszcza że AB dodajemy w gratisie ;P
Schemat Tworzenia wygląda mniej więcej tak
Etap założeń
Od którego zależy późniejszy sposób gry i rodzaj taktyki jaką zamierzmy przyjąć. Całość sprowadza się tutaj często do czegoś na wzór rozpiskowej gry w Papier Kamień Nożyce... Stopień uzyskanej przewagi bądź straty jest oczywiście różny ale da się tutaj ryzykować bardziej i mniej skupiając się albo na rozwiązaniach granicznych (np 100% łuków albo modeli z wysoką obroną) lub na uniwersalnych (jeden strzelec i mieszany pancerz z obroną)
Taktyczność :
P - Wysokie zmysły (bohater dowodzący)
K - Rozsądne zmysły (Bohater walczący albo jednostka taktyczna)
N - Duża liczebność/siła (skupiamy się na dorzuceniu tanich modeli zamiast 'dowódcy')
Walka dystansowa:
P - Przewaga strzelecka (Jednostki dystansowe mogące odstrzelić rozpiskę typu '2')
K - Jakikolwiek strzelec długodystansowy (Jednostka pozwalająca zmusić przeciwnika bez modeli dystansowych do ataku)
N - Strzelcy krótkodystansowi (jako kontra na wysoką obronę lub atak zaczepny)
N - Brak strzelania
Synergie:
P - Oparcie niemal wszystkich jednostek na wzajemnej współpracy
K - Oparcie części jednostek na współpracy w zamkniętej grupie lub uniwersalnych wzmocnień.
N - Użycie brutalnosiłowych modeli.
Tworzenie Rozpiski
- Wybór głównego sposobu eliminacji lub wiązania wroga.
- Kwestia kontry na wysoką obronę.
- Kwestia kontry na wysoki pancerz.
Tutaj wiadomo niski Atak ma przechlapane z Wysoką obroną itd itp.
Oczywiście nie da się tego jednoznacznym schematem określić dla wszystkich - tym bardziej, że staraliśmy się planować tak - aby każda jednostka miała sens a wszystkie potencjalne rozpiski miały jakieś słabości.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 14:53, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 15:07, 15 Kwi 2011 |
|
Naprawdę bardzo podoba mi się ten schemacik
Trzeba go będzie wrzucić do tematu razem z tymi rozpiskami (w dziale 'Rozpiski' oczywiście, ewentualnie stworzyć dział w stylu 'Dla Zielonych').
A co do AB w gratisie Jest fajne i fajnie, że jest, jednakże nie jest to to samo co oryginalny Army Builder, gdzie widzisz od razu statystki, umiejętności itd.
Jak znasz już w miarę jednostki to jest on świetny, ale będąc zielony musisz siedzieć z rozłożonymi na stole kartami (ewentualnie otworzyć w drugim oknie obrazki) i dość ciężko to ogarnąć - tym bardziej, jak nie znasz jednostek w praktyce.
No i przecież nie znasz też frakcji, więc jest jeszcze trudniej ('czym ja w ogóle chce grać?').
Dlatego takie przykładowe rozpy są potrzebne jakby nie patrzeć
Co do AB myślałem nawet czy nie zrobić tam opcji Wojnacji, ale podejrzewam, że to chyba troszkę za dużo roboty
Przepisywanie statystyk i umiejętności + ogólne ogarnięcie tego edytora... eh - troszkę odstrasza ^^
-----
Ciekawe porównanie do tego Papier-Kamień-Nożyce
Warto tylko dodać, że tak naprawdę każdą rozpą można wygrać z każdą inną (szansa się zmniejsza lub zwiększa, ale zawsze jest).
Przynajmniej tak być powinno, bo przecież główne myślenie ma dotyczyć tego co dzieje się na polu bitwy, a nie w domowym zaciszu kiedy robisz rozpiskę
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 15:30, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 7 razy
|
|
|
|
Wookie
4. Łotrzyk
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:04, 15 Kwi 2011 |
|
Powiem tak, jeżeli jest sens robienia tego w army buiderze i ktoś podrzuci info która wersja i skąd ściągnąć to mogę się tym pobawić.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 19:50, 15 Kwi 2011 |
|
z AB to są zasadniczo odwieczne jaja z jego uczciwością w każdą stronę ;p
a największe w przypadku gier GW - bo tam sprawdzanie statystyk w pirackim AB uznaje się za jedyną legalną opcję przekazywania zasad ;D
Dlatego też wszystko powstaje pod jedyną scrakowaną wersję 2.2c o ile dobrze pamiętam ;p
Robota jest z tym umiarkowana ale najlepiej przerobić jakiś gotowy system. Pamiętam że kiedyś Bambus się w tym nawet orientował i konfrę uaktualniał.
Poza tym u nas karty można sobie od ręki przeglądać a umiejętności i tak nie będzie sensu przepisywać podczas gdy same statystyki to często za mało.
Inna sprawa, że jak sie komuś chciało to dorzucenie Wojnacji na serwer AB samo w sobie by jej reklame zrobiło
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 19:54, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 21:45, 15 Kwi 2011 |
|
Ja osobiście korzystam z najnowszej wersji AB - dema. W praktyce najbardziej bolące ograniczenie to możliwość wybrania max 3 jednostek. No boli też brak możliwości druku. Prawda jest jednak taka, iż bierze się kartkę i długopis i patrząc na monitor (staty itd.) rozpiskę robi się na papierze. Kiedyś bawiłem się też z kopiowaniem do Excel'a, ale tak jest chyba najszybciej
Co do Wojnacji na serwerze AB... reklama jak się patrzy, jednakże w praktyce myślę, iż później już nie za dużo osób by z tego korzystało. Jak już człowiek zna w miarę od czego jest która jednostka to na AB nie patrzy w sumie. No, a że Wojnacja jest zasadniczo prostym do ogarnięcia systemem...
Jednakże dla początkujących dobre.
Podsumowując zgadzam się z DW (nie lubię tak szczerze mówiąc... mogę 'Dragon'em'? ^^):
jeśli komuś by się chciało to reklama z tego dobra, a od siebie dodam, iż początkujący też z tego skorzystają
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 21:47, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:51, 15 Kwi 2011 |
|
to jak bym miał z dema wersji 3 korzystać to juz bym wolał excela - bo robienie rozpiski po 3 jest mocno męczące nawet u nas a co dopiero w systemie gdzie gra się 10+ rodzajami jednostek
a co do dw czy dragona to pisz jak chcesz ;p
swoja drogą jak wyjdzie 1.5 wreszcie to mogę nad ciekawsza wersja excelowego posiedzieć. Przy okazji można by sprawdzić jak to na open officeowym odpowiedniku wygląda... choć akurat oryginalny excel zakładam jest częstszy od oryginalnych army buldierów ;p
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |