|
|
Autor |
Wiadomość |
miły5
1. Chłopiec Okrętowy
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mroźna północ
|
Wysłany:
Pon 15:29, 25 Lut 2013 |
|
Witam.
Skłaniam się do zapytania was oraz szanownego twórcy tegoż systemu o pewną rzecz.
Otóż ze wcześniejszych wypowiedzi wnioskuję , iż świat w wojnacji ma być spokojny i ustatkowany , lecz nie chce mi się wierzyć aby nie było w nim chociaż jakiejś organizacji , kultu , bądź stada barbarzyńców wierzących w zabobony.
Tak , mam na myśli dodanie nowej frakcji.
Wystawię ankietę a jako , że wiem , iż Dragon_warrior ma też dużo rzeczy do roboty to sam mogę spędzić czas na napisane jednostek , ich historii , zasad oraz oczywiście ich testów.
Wyniki pracy mogę publikować na forum , by każdy mógł się wypowiedzieć co zmienić a gdy Dragon_warrior uzna to za stosowne zostanie to wystawione jako oficjalna frakcja.
Oczywiście wszystko piszę z dodaniem słowa ,,jeśli" , gdyż nie każdy musi się na to zgodzić.
Jeśli jednak usłyszę głosy poparcia to pierwsze pytanie:
-To ma być plemiono barbarzyńskie , kult , małe oddziały wyrzutków z północy czy połączenie wszystkiego (moje ulubione).
Liczę na odzew .
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:25, 25 Lut 2013 |
|
Zasadniczo taką frakcją barbarzyńską mieli być i są Władcy Bestii. Typowych barbarów typu "wierzyć w ojciec niebo, matka ziemia i palić, gwałcić rabować" raczej nie planowaliśmy i średnio nam do świata gry pasują. Spróbować możesz, ale żadnej gwarancji, ze to się przyjmie nie dajemy. Plus fakt, że rozpisać frakcje zbalansowaną to sporo roboty i wcale nie takie proste. Sam wiem ile potrafimy siedzieć nad jednym profilem, a i nawet teraz zdarza nam się poprawiac już stare armie, bo się okazuje, że coś w nich jednak nie gra..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:01, 25 Lut 2013 |
|
Zasadniczo jest tak jak pisze Bambus.
Na obecnym etapie projektu dodawanie nowych frakcji to naprawdę pracochłonny proces. Pół biedy dbanie o spójność flufu czy nazw jednostek (póki co staramy się robić tak, żeby każda nazwa jednostki była unikatowa). Większy problem jest z utrzymywaniem uniwersalnego balansu, przejrzystości zasad i ciągłym pilnowaniem żeby umiejętności różnych frakcji nie powodowały wzajemnych konfliktów.
Zdajemy sobie sprawę, że kupa producentów olewa takie rzeczy i zajmuje się problemami dużo po fakcie wypuszczając FAQ uściślające niejasności długo po wyprzedaniu partii nowego modelu ale Wojnacja póki co cieszy się naprawdę dobrą opinią wśród bardziej ogranych graczy tak w kwestii balansu jak i użyteczności pełnej gamy jednostek. Owszem zdarzają się jednostki częściej i rzadziej wybierane ale zwykle wynika to z zamierzeń czy niepisanych zdroworozsądkowych ograniczeń niż z niegrywalności bądź przegięcia konkretnych modeli.
Tak więc jeśli chcesz się zabrać za tworzenie własnej frakcji to nie będziemy Ci zabraniać bo dla nas Wojnacja także była ledwo drugim podejściem do tworzenia gier bitewnych i zdajemy sobie sprawę, że na żadnym Uniwerku nie ma kierunku 'tworzenie gier bitewnych'. Więc w teorii każdy ma takie same szanse.
Z drugiej strony musisz pamiętać, że nawet nad swoimi pomysłami spędzamy w naprawdę dużo czasu zanim wydadzą nam się akceptowalne, później dobre a na końcu spełniające wszystkie a przynajmniej większość założeń.
W każdym razie w oparciu o nasze doświadczenia zestaw rad odnośnie tego czego potrzebujesz:
- Wstępnego pomysłu na frakcję.
- Znajomości dotychczasowych frakcji i ich założeń.
- Zweryfikowania oryginalności wstępnego pomysłu.
- Przemyślenie bazy modelowej pod nową frakcję (żeby dało się nią czymś grać - przynajmniej w oparciu o dwóch producentów - min dlatego odrzuciliśmy/zawiesiliśmy wstępny pomysł Odmieńców z Mern)
- Stworzenie 3-5 bazowych modeli wyjściowych dla frakcji określających jej specyfikę.
- Wstępnych testów teoretycznych.
- Wstępnych testów z przynajmniej dwoma innymi graczami.
- Rozciągnięcie listy jednostek do około 20 różnorodnych i przycięcie jej do 10 najważniejszych.
- Dalsze testy na większej grupie mniej i bardziej zaawansowanych graczy.
Naprawdę nowa frakcja to cholernie duży projekt na początek a nam ciężko z góry zadeklarować jakąś większą pomoc w sytuacji, kiedy nie wiemy nawet na ile poznałeś w grze obecnie istniejące frakcje.
Zanim włożysz w to kilkadziesiąt czy kilkaset godzin pracy może warto wciągnąć się bardziej w istniejące już podstawy, rzucić jakiś raport, fotkę czy wreszcie pomysł na ciekawą jednostkę wpasowującą się w klimat, którejś z istniejących frakcji.
na koniec jeszcze dorzucę link do tematu który zakładałem jeszcze na samym początku przed wydzieleniem Wojnacji na odrębne forum - http://www.elgalh.fora.pl/wojnacja-kroniki-imperium,56/chcesz-pomoc-przeczytaj,1035.html#22631
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pon 21:10, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
miły5
1. Chłopiec Okrętowy
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mroźna północ
|
Wysłany:
Wto 17:41, 26 Lut 2013 |
|
Dzięki za uwagi i porady w tej kwestii.Od tego momentu zaczynam plany testy , testy i jeszcze raz testy.Za jakiś czas umieszczę względny fluff i nazwy jednostek (najłatwiejsze do zrobienia).
Co do Władców bestii to zgadzam się , żę to niby barbarzyńcy , ale w większości to gra na potworach.Mi bardziej chodzi o połączenie wszystkich wyrzutków coś a'la vikingowie
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:59, 26 Lut 2013 |
|
byleby się na mapie zmieścili ;P
a co do władców to co prawda w założeniu są frakcją opartą na kontrolowaniu swoich bestii ale od 1.5 chyba czy 1.6 dostali całkiem sensowną opcję wystawiania się bez zwierzaków.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |