Forum www.wojnacja.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 1.72 lub 1.8 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:58, 02 Maj 2013 Powrót do góry

Grałem raz przeciwko goblinom, przegrałem , ale zaledwie dwa gobliny przeżyły - głównie za zasługą Działa, które jednak dość szybko musiałem wysadzić i nie zdążyłem zaradzić oblężeniu. Praktycznie zawsze gram Rodami i cenię sobie ich prostotę i uniwersalność jednak ostatnio zdecydowanie Wojowników wypierają Kowale w połączeniu z Gottrim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:57, 06 Maj 2013 Powrót do góry

W ramach czegoś nowego do Rodów są już zarysy dwóch jednostek:
Elitarnych runicznych wojowników specjalizujących się w zwalczaniu magów i wszelkiej maści wynaturzeń.
oraz
Działających z zaskoczenia Tunelarzy - mogących wykopać się spod ziemi już w trakcie samej bitwy, oskrzydlając tym samym przeciwnika bądź wciągając go w śmiertelną pułapkę.

jak przejdą wewnętrzną weryfikację to dam ich tutaj. Przynajmniej jedna z tych jednostek powinna już trafić do kolejnej wersji w każdym razie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:41, 07 Maj 2013 Powrót do góry

Tunelarze brzmią zachęcająco, jednak ”Runiczni wojownicy” wydają się być kopią Strażników run. a może jednak krasnoludzki tarczownik albo runomistrz o których już pisałem? Testy wspomnianego na forum Inżyniera mogłbym sam przeprowadzić, to naprawdę dobry projekt jednostki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:01, 07 Maj 2013 Powrót do góry

te runiczne elity są nieco rozwiniętym motywem runomistrza - tyle że dawanie bonusów do obrony i ataku na zasadzie kowala wymagałyby rewizji pozostałych krasnoludów. Tak samo jak Tarczownik z Pancerzem 14 wyciągałby zwykle 15 za pomocą kowala a jego zdolność nawet z limitem jednego użycia na turę generowałaby walczącym krasnoludom nieomal jeden dodatkowy Pz nawet jeśli testy jakimś cudem by ten pancerz przebijały.

Co do inżyniera to tak jak pisałem - odpadł ze względu na brak nadających się na niego modeli i wychodzenie z konwencji. Do tematu będzie można wrócić tylko jeśli GW/Mantic bądź jakiś inny producent wprowadzą do sprzedaży taką jednostkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 16:04, 07 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:59, 07 Maj 2013 Powrót do góry

Na karcie runomistrza można by zamieścić uwagę, że ulepsza tylko jednostki np. poniżej kosztu 40 , Tarczownik byłby dla krasi tym czym animus jest dla takiego powiedzmy drzewca czy Shunkahy dodatkowym pz z tą różnicą, że miałby więcej pancerza niż przeciętny krasnolud - kosztem innych statystyk. Co do Inżyniera - figurki z warhammera FB + lekka przeróbka, zgaduję, że krasnoludzki mech odpada definitywnie ? Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:05, 07 Maj 2013 Powrót do góry

ani mechy ani czołgi nie pasują do obecnej konwencji zupełnie - poza tym zwyczajnie nie są potrzebne.

Co do tarczowników i animusa - poważnie nie widzisz różnicy między pancerzem 4 a 14/15? Taka jednostka musiałaby kosztować pod 70 punktów nawet przy ataku i sile 4.

W kwestii Runmistrza to naprawdę nie ma sensu powielać kowala na wszystkie możliwe sposoby - Kowalem runicznym jako takim jest Kunkka. Poza tym narzekałeś na krasnoludy z małą liczba umiejętności aktywnych a proponujesz dwie jednostki z samymi zdolnościami pasywnymi ;P


Tunelarz - [link widoczny dla zalogowanych]
Inkwizytor - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:07, 08 Maj 2013 Powrót do góry

Co do mechów ok, szkoda ale OK, co do Tarczownika - zaiste dostrzegam różnicę jednak różnica w potencjalnym koszcie też by była no, i animusy można leczyć, przywoływać , a u krasnoludów takich możliwości nie ma. Co do Runomistrza, chciałem zaproponować coś na piętę achillesową krasi - generalnie niski atak ( runa walki działa rzadko i bez Kunkki jest dość nieopłacalna ). Z Kunkką mam wiele składów, ale przecież trzeba popróbować też innych bohaterów i kończą się punkty na runy. Co do pasywek Runomistrz zgoda pasywka, ale ”tarczowanie” Tarczownika było w moim zamyśle umieję tnością za 2 pa ( notabene - nie jak u animusa ). Tunelarz jest dobry (za wyjątkiem pancerza, ale nie można mieć wszystkiego!). Inkwizytor miażdży, niestety także kosztem, szkoda też ,że runa szybkości jest jednorazowa (może jakiś bonus za Kunkkę w składzie ? ) strzaskanie runy też dość niebezpieczne i obosieczne niemniej jednostka wymiata.

PS. Oj, tam zaraz narzekałem, to były tylko uprzejme ( mam nadzieję! ) sugestie, luźne dywagacje, no i mały wykwit wyobraźni - system świetny, krasnoludy świetne, forum świetne - ja tylko się udzielam, ale jak zalazłem komuś za skórę to przepraszam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:25, 08 Maj 2013 Powrót do góry

Cytat:
Tarczownika było w moim zamyśle umieję tnością za 2 pa

Gdyby wymagać wcześniejszego wydania 2pa w kontakcie z osłanianym krasnoludem za jednorazowe użycie tej umiejętności to mobilność armii zmniejszyła by się z 12 do 6 cm Wink

a i Animusa nie bardzo jest jak w kwestii Pz uzdrowić u elfów mimo wszystko - z przyzywaniem niby jest opcja ale mimo wszystko droga.


Do do niskiego ataku krasnoludów - obecny Wojownik kompletnie kasował tą niedogodność - po zmianie nadal będzie w tej kwestii pomocny ale nie będzie mógł kompletnie rozbrajać elitarnych jednostek.

Na jednostki z wyższa obroną masz - Gońców, Wartowników, Baldura i w chwili obecnej - Wojowników

Na pancernych masz - Górników, Kowali i Kunkke

Pozostali są całkiem uniwersalni - zawłaszcza taki Berserker czy Straznik Run

edit
a i Inkwizytor jest częściowo oparty właśnie o pomysł runmistrza - bo Rody do tej pory nie korzystały z żadnych bardziej wysublimowanych run niż sama broń runiczna na Strażnikach podczas gdy Kunkka udowadniał, że takowe mogą być całkiem przydatne i ciekawe.

W kwestii runy szybkości to takiego wzmocnienia szybkości potrzeba właśnie zwykle raz - do związania strzelającego/czarującego przeciwnika, ucieczki albo przebiegnięcia od przeszkody do przeszkody. Jak pogramy nim trochę więcej to pomyślimy czy nie wymienić tej runy z 3 na 5'cio akcyjną. Dystans byłby wtedy zdecydowanie dłuższy - ale nie dawałby już możliwości wypłacenia ataku.

edit2
przetestujemy jeszcze możliwy bonus dla działa przy najbliższej okazji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Śro 13:09, 08 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:04, 08 Maj 2013 Powrót do góry

” mobilność armii zmniejszyła by się z 12 do 6 cm” - bo to raczej umiejętność do walki w zwarciu albo do osłony jednostek dystansowych, nie bezpiecznego dojścia do przeciwnika
”Na pancernych masz - Górników” - przy 8 pancerza? bardziej żywe tarcze.
”Na jednostki z wyższa obroną masz - [...] Wartowników ” - przy10 obrony tylko Działo i Górnicy bronią się gorzej
”przetestujemy jeszcze możliwy bonus dla działa przy najbliższej okazji.” - jaki bonus ? ( jeśli można wiedzieć )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:13, 08 Maj 2013 Powrót do góry

Cytat:
”Na pancernych masz - Górników” - przy 8 pancerza? bardziej żywe tarcze.
”Na jednostki z wyższa obroną masz - [...] Wartowników ” - przy10 obrony tylko Działo i Górnicy bronią się gorzej
”przetestujemy jeszcze możliwy bonus dla działa przy najbliższej okazji.” - jaki bonus ? ( jeśli można wiedzieć )


na pancernych przeciwników - tzn do kontrowania/klepania przeciwników z wysokim pancerzem.
To samo w kwestii obrony ;P

przy dziale sprawdzimy opcje dodania mu powalenia na zasadzie impetu kawalerii - przy czym albo tylko do strzału skupionego albo do obu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:45, 08 Maj 2013 Powrót do góry

Aaa... ja ”pancernym” nazywam jednostkę opancerzoną, na pancernych przeciwników - przeciwpancerną. Co do Działa to faktycznie dziwne było, że przeciwnik dostał prawie z przyłożenia i dalej stał, niewzruszony, co do strzału obszarowego to raczej nie, chyba, że tylko jednostki wewnątrz podstawowego promienia 2 cm co i tak nie będzie łatwe przy sile 5.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:56, 08 Maj 2013 Powrót do góry

nawet przy sile 5 zawsze możesz strzelić do oddziału Kościeji z pancerzem 4 i bez większego trudu przebić do o 6 czy 8 Wink Przy prawie 200 jednostkach każda zmiana potrafi mieć spore znaczenie stety/niestety


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:38, 10 Maj 2013 Powrót do góry

Jednak jeśli już dawać powalenie obszarowemu to jak pisałem - na bazowych 2 cm, aha i czy strzaskanie runy Inkwizytora musi trafiać też sojuszników?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
Imperator
Imperator


Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:32, 10 Maj 2013 Powrót do góry

wyjdzie w testach wszystko - póki co nic nie jest ostateczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mjolnir
11. Knecht


Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:47, 11 Maj 2013 Powrót do góry

Czy to, że wyjdzie albo Inkwizytor albo Tunelarze - nie obie jednostki też nie jest ostateczne? I czy nie możnaby zmodyfikować działania cichobiegów i krasnoludzkiej gorzałki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)