Autor |
Wiadomość |
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:42, 11 Maj 2013 |
|
Cytat: |
Czy to, że wyjdzie albo Inkwizytor albo Tunelarze - nie obie jednostki też nie jest ostateczne? I czy nie możnaby zmodyfikować działania cichobiegów i krasnoludzkiej gorzałki? |
nic nie jest ostateczne
nawet statystyki poborowego - pierwszej jednostki - w imperium, kiedyś mogą się minimalnie zmienić.
a co tam z cichobiegami i gorzałą ?
W kwestii przedmiotów to przypominam to o czym już gdzieś pisaliśmy - czyli że założenie od zawsze było takie, żeby przedmioty, nie licząc rzadkich wyjątków, były tylko dobijaczami punktów a nie oczywistym i niemal przymusowym wyborem jak to się zdarza i zdarzało czy to w Battlu czy Konfrontacji.
W jako taką użyteczność i cichobiegi i gorzałka wpisują się chyba całkiem nieźle. Gracze na turniejach decydowali się na wykupowanie wyników tylko w przypadku posiadania działa w rozpisce niemal - tak to zawsze wypełniali pełne punkty jednostkami albo korzystali z przedmiotów.
W skrócie - założenie jest takie, żeby każdy tworzył rozpiskę tak jakby przedmiotów wcale nie było a dopiero jak zostanie mu 4-12 punktów wolnych a szkoda mu ich marnować czy zmieniać rozpiskę - to sięgał po przedmioty.
W tej kwestii chyba jedynie rycerstwu zdarzało się (skutecznie) od razu planować wydawanie więcej niż 20 punktów na przedmioty.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 12:56, 11 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:11, 11 Maj 2013 |
|
Wiem, że dodatki to dobijacze punktów, ale akurat + 1 cm do zasięgu tylko szarży za 8 p to trochę mało - zwłaszcza dla krasi, co do gorzałki, choć przydatna i bardzo krasnoludzka to rana za ranę i 2 pa za wypicie ( u kupców eliksir za 1 pa ) dość przeszkadza, pozostałe dodatki świetne - zasługują na swoją cenę, ale dodatek, który leczy ranę raniąc albo dodaje zaledwie 1 cm to trochę słabo w porównaniu z np. dodatkami Imperium, rycerstwa czy kupców ( pomijając to egzotyczne zwierzę )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:35, 11 Maj 2013 |
|
Mikstura Kupców ma przyspieszać - nie mogłaby przyspieszać gdyby zabierała 2pa
Gorzałka jest taką słabszą regeneracją, która mimo wszystko pozwala pozbyć się rany w Akcje czy powiedzmy Pancerz/Atak/Siłę jeśli będą potrzebne - do użytku głownie między starciami ale mimo wszystko przydatne. Choć pancerz i podczas starcia czasem warto by odrzucić. Na podobnej zasadzie działa zbroja w Imperium.
Co do Cichobiegów to +2 zamieniałoby krasnoluda w człowieka wiec byłoby bez sensu zupełnie
+1 i tak daje sporo.
Edit
Tylko co do kwestii Tunelarz - Inkwizytor, to musisz pamiętać, że limit jednostek na frakcję do do wersji 2.0 - 17+przedmioty
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 13:55, 11 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:54, 11 Maj 2013 |
|
Mjolnir napisał: |
dodaje zaledwie 1 cm to trochę słabo w porównaniu z np. dodatkami Imperium, rycerstwa czy kupców ( pomijając to egzotyczne zwierzę ) |
Egzotyczne zwierze to akurat bardzo fajny przedmiot, zwłaszcza w rozpiskach z Drakem. Pistolety już wymagają robienia rozpiski z myślą, ze się je weźmie, bo swoje kosztują. A Wyga i Eliksir fajne głównie na Szermierza.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:06, 12 Maj 2013 |
|
A przy okazji przedmiotów - są już jakieś dla mrocznych krasnoludów? Co do gorzałki to chociaż tania i bardziej wszechstronna niż solidny pancerz imperium, ale rana w obronę sprawia, że nie opłaca się jednostkom opartym na obronie albo np. Berserkerowi. Co do cichobiegów to jeśli nie przyspieszać krasnoludów to może coś w rodzaju dodatku :
”krasnoludzka stal” koszt ok. 10 - 1 za każdego kowala w rozpisce ( licząc Kunkkę ) rana w pancerz lub siłę wynosi 0
Co do kwestii Tunelarz - Inkwizytor to osobiście wolałbym Inkwizytora choć oba projekty są bardzo dobre ( Tunelarz to taka krasnoludzka jednostka skradająca, tylko bez możliwości ponownego ukrycia ).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:19, 12 Maj 2013 |
|
Cytat: |
jednostkom opartym na obronie albo np. Berserkerowi. |
przecież Berserk ma Obronę 9
Praktycznie tylko Ostaniec i Protektor liczą na swoją obronę, berserkerowi wystarczy, że ta nie spadnie poniżej 5 tak długo jak ma 2pż - jak ma 1pż to i tak mu wszystko jedno czy wejdzie w niego jeden czy dwa test siły - chyba, że to Siła 3 - wtedy ok.
Cytat: |
A przy okazji przedmiotów - są już jakieś dla mrocznych krasnoludów? |
bardzo wczesne i bardzo robocze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 15:15, 13 Maj 2013 |
|
”przecież Berserk ma Obronę 9” - no to napisałem ”albo” i tak traci obronę od szału to gorzałka to taki pusty szał, a nawet ze stratą pa. Co do cichobiegów to 1cm to naprawdę mało - większość przeciwników i tak może stanąć poza jego zasięgiem skuteczności ( ruch +szarża ) wciąż mając krasnoluda w swoim zasięgu, a jak oceniacie mój pomysł na krasnoludzką stal ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 15:58, 13 Maj 2013 |
|
Cytat: |
a jak oceniacie mój pomysł na krasnoludzką stal ? |
Zerowe rany są sporą rzadkością nie bez powodu - wyłączają całkowicie całkiem sporo umiejętności - choćby i skuteczność samego górnika krasnoludzkiego a w przypadku takiego np Wartownika z bonusem od Kowala kompletnie blokowałoby Ghula. Zresztą porównaj koszt z solidną zbroją imperium - tam nie zeruje rany a dopiero pozwala odrzucać za 2pa - tutaj efekt jest dużo mocniejszy.
W każdym razie przed 2.0 raczej nie będziemy dokładać przedmiotów - trzeba by podwójną kartę im robić z przedmiotami a tego nikt inny nie ma.
Mroczni na rany mają wstępnie takie coś:
Cytat: |
"Błogosławieństwo Chimery - koszt 6
Posiadacz może kosztem 2pa przerzucać jedną ze swoich ran. Rany w Akcje nie mogą być przerzucane. |
Cytat: |
Co do cichobiegów to 1cm to naprawdę mało - większość przeciwników i tak może stanąć poza jego zasięgiem skuteczności ( ruch +szarża ) wciąż mając krasnoluda w swoim zasięgu |
Sytuacja w której masz krasnluda na jeden atak jest dla niego kompletnie nie groźna - zabicie krasnoluda to 3 udane ciosy dopiero - więc do zabicia jednego wojownika w ten sposób potrzebujesz - przewagi zasięgu, większej ilości aktywacji, większych zmysłów - a i tak masz tylko 30-60% że faktycznie wbijesz wszystkie ciosy nawet lepszymi jednostkami - które później znajdują się w środku krasnoludzkiej rozpiski.
Jeżeli dla kogoś najważniejszy jest dystans ataku a nie przeżywalność czy skuteczność jednostek to powinien grać powinien grać Orkami czy ewentualnie Goblinami
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pon 16:03, 13 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:52, 13 Maj 2013 |
|
Ten wyjątek co do ran w akcję trochę kiepski, no i że to przerzuty, a nie wybór ( w końcu można przerzucić na ranę w akcję i wtedy mogiła - może raczej przerzuty ( jednorazowe ) przy wylosowaniu ran w akcję ( lub inną wybraną lokację )? Co do zasięgu jednego ciosu - ok. Co do solidniej zbroi imperium - to droższy odpowiednik gorzałki - leczy tylko 1 lokację ale nie rani - krasnoludzkiej stali proponowałem wyższy koszt, no i nie proponuję 5 dodatku tylko coś zamiast cichobiegów, które przydają się sporadycznie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:26, 13 Maj 2013 |
|
błogosławieństwo chimery ma być ryzykowne z samego swojego założenia - ale sytuacyjnie będzie przydatne - w połączeniu z innymi regeneracjami czy leczeniem nie wiem nawet czy nie za bardzo.
a Cichobiegi są w użytku cały czas - do tej pory tylko Córkom Nemezis raz cos wymienialiśmy jak leżało kompletnie nieużywane.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:27, 14 Maj 2013 |
|
Ryzykowność tego dodatku trochę odstrasza, ale jeśli ogólne umiejętności nacji zakładają regenerację ( zarówno pz i ran ) to może (chyba ) być, piszę chyba, bo póki co widziałem tylko Oddanego, który był w zasadzie chodzącą apteczką i Wynaturzonego ( opcję 1 i 3 z których lepsze jest v3 ) który mimo elitarnego kosztu nie ma leczenia - nie wiem, może jest wyjątkiem, jednak gdyby została opcja 1 - z 3 pa to rana w akcję wyłączała by go niemal całkowicie ( 2 ruchu, brak biegu i szarży ), gdyby w rozpisce brakło jednostki leczącej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 15:16, 14 Maj 2013 |
|
Te wersje co widziałeś to i tak już po całkowitych poprawkach - wcześniej miał działać inaczej ale sytuacyjnie za mocne to wychodziło.
Założenie Mrocznych jest takie, że jakieś leczenie będzie niemal w każdej rozpisce. Zwyczajnie za dużo zdolności będzie go wymagało a samo będzie dużo łatwiej dostępne niż w innych frakcjach. Przepiszę dziś może główną jednostkę leczącą (w najaktualniejszej wersji) to będzie wiadomo o co chodzi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:16, 14 Maj 2013 |
|
główna jednostka lecząca w mrocznych:
a co do losowości Błogosławieństwa Chimery - to jak model z 3pz oberwie obie rany w atak albo obie w siłe to ma spore szanse stać się niegroźnym warzywem ze statystyką 1 czy 2- wtedy nawet zamiana takiej rany na Akcję to byłaby lepsza niż trafianie na 10+
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 17:16, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:56, 15 Maj 2013 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mjolnir
11. Knecht
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:54, 17 Maj 2013 |
|
Potępiony dobry, ale - 2 do prawie wszystkiego dość niepokoi, jak sprawiał się na testach? Garbarz świetny mimo ran - 2, ale zauważ, że mimo opisu zasady nie może się uleczyć zamknięciem ran ( trudność 9 przy maksymalnym 8 ) gdyby Oddany miał mu podbić moc o 1 oddając pz to już bardziej opłaca się przelanie esencji. Osłona tarczą przypomina mi mój pomysł na tarczownika do rodów .Co do dodatku - teraz widzę, że jest ok. Czy ochrona himery nie jest zbyt mocna ? ( np. dla pełzacza )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|