Autor |
Wiadomość |
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:21, 14 Kwi 2011 |
|
co do wymiany rekrut-rekrut to mozna by niby zrobić, ale wymiana byłaby miej znacząca.Fabulanei chodzi o to, że przeciwnik widząc Poborowych i rekrutów nie ma pojęcia, którzy są którzy - bo różni ich tylko rok doświadczania/służby. Więc fabularnie to działa częściowo na zasadzie, że jak stało ich dwóch to przy odrobinie wysiłku rekruta to on przyjmie uderzenie co ma jakies tam znaczenie taktyczne - gdyż pozwala nieco bardziej ofensywnemu poborowemu pozostać na czystej pozycji.
Cytat: |
Swoją drogą warto by było przyjąć jakie mają być te nowe modele.
Chodzi mi o to, czy ma to być całkiem coś nowego, dodającego nowych taktyk itd. czy raczej coś takiego jak ten Rekrut, czyli jednostek z jakąś nową umiejętnością, ale nie mającą większego wpływu na zmianę taktyki w rozpisce itd. |
Zwykle chcemy żeby były po prostu wpasowane w klimat armii i wspierały jakos już istniejące modele. Oczywiście nie przeszkadza to dawać to także modeli nowych, dla których to stare modele są wsparciem.
Cytat: |
Aha - i proszę, niech ten Rekrut ma zmysły przynajmniej 2, bo raczej jest on bardziej ogarnięty od szkieleta czy zombie Razz
Ewentualnie byłbym za wyzerowanie zmysłów tym dwóm, bo przecież oni ani trochę nie myślą i nie są nawet zwinni (w ogóle nic nie ogarniają - idą tylko do przodu). |
Akurat rekrut jest inspirowany chrztem bojowym ludzi świeżo przyjętych do bractw lub zakładających zbroję po raz pierwszy Uwierz mi, że jak delikwent dostaje pierwszy raz broń w rękę i realnego przeciwnika to naprawdę mu się zmysły zmniejszają... a początkujący tłukący przez pomyłkę swoich nawet w walkach 2na2 to częsta norma (tutaj szkieletom się takie pomylki pewnie nie zdarzaja) ale co by nie przeginać takimi skilami po prostu dajemy zmysły 1. Poza tym górnicy też takie mają.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 20:24, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Czw 20:32, 14 Kwi 2011 |
|
Hm... myślałem, że zmyły są jakby poza umiejętnościami walki (za co odpowiadają przede wszystkim Atak i Obrona), bardziej jako wszystkie inne cechy wrodzone (czy też ewentualnie wpojone jak u taktyka) takie jak: inteligencja, zwinność, wiedza, zręczność, spostrzegawczość itd.
No chyba, iż przyjmujemy, że tacy Rekruci -z dopiero co (jeden z pierwszych razów w życiu) założonym na siebie pancerzem- mają zawaliste kary do tego wszystkiego, bo nie orientują się w ogóle w sytuacji itd.
Tak mam to rozumieć?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Czw 20:33, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:42, 14 Kwi 2011 |
|
no atak i siee jek widzisz też mają niskie ... a zmysły 1 obrazują to, że zupełnie nie potrafią się odnaleźć w realiach walki...
dlatego też zmysły prócz przewagi taktycznej w turze odpowiadają własnie za odporność na magię, powalanie, wykrywanie skradaczy, odporność na strach i tego typu rzeczy.
taki rekruta natomiast o prawdziwej walce wie mniej niż ty czy ja - bo my choć jakieś filmy oglądaliśmy ;P
Rekrut, chłop czy taki górnik mogli walczyć już w ramach treningu czy jakiegoś starcia ale ciągle nie mają pojęcia jak to jest walczyć o przetrwanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Czw 20:51, 14 Kwi 2011 |
|
Hehe - czyli w gruncie rzeczy można powiedzieć, że Zmysły to tak jakby doświadczenie danej jednostki
Wiadomo, że do tego dochodzi spostrzegawczość czy refleks, no ale to też mniej lub bardziej wynika z doświadczenia w walce (i zachowywaniu się w takich sytuacjach).
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Czw 20:53, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:23, 14 Kwi 2011 |
|
no zmysły są sumą cech w tym wypadku.
Dlatego właśnie nie nazywają się odwagą, spostrzegawczością czy dowodzeniem
W praktyce są zaś także stopniem elitarności i doświadczenia właśnie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 14:59, 19 Kwi 2011 |
|
Wiem, że gdzieś już się ta opcja przewijała, ale stwierdziłem, iż napiszę jako pomysł
W sumie są dwie opcje, ale w gruncie rzeczy chodzi o werbunek jednostek z innych frakcji.
1. Dana jednostka pozwala zawrzeć w rozpisce inną jednostkę z innej frakcji.
2. Mamy jednostkę, która sama w sobie jest najemnikiem z innej 'amii', posiada statystyki tamtej, ale również dodatkową cechę, czyli 'Niepewne morale' (ucieka, jeśli zostanie sama na polu walki).
To dawało by stosunkowo dużo nowych opcji.
Myślałem, czy nie zrobić takiej jednostki dla każdej armii - oczywiście z jakimiś tam ograniczeniami (np. można werbować tylko jednostki do określonego kosztu i maksymalnie z jednej innej frakcji) i/lub zwiększonym kosztem, żeby nie wyszły z tego głupie, bezsensowne akcje.
Jeśli jednak ta opcja nie przejdzie, to można taką jednostkę dodać np. Kupcom, czy Imperium, a jak się postaramy z opisem to i do innych frakcji by pasowała
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Wto 15:04, 19 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 15:31, 19 Kwi 2011 |
|
jedna taka już przecież jest ;P
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 17:30, 19 Kwi 2011 |
|
K, już widzę - Kurtyzana...
Jednakże opcji nr. 2 nie ma i może warto pomyśleć ^^
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:42, 19 Kwi 2011 |
|
pomyślimy może kiedys nad jakimiś packami czy sojuszami może. Wtedy byłaby opcja jakiegoś ograniczonego mieszania. Jakkolwiek, póki co i tak jest sporo frakcji i sporo modeli w nich do wyboru. Sam jeszcze olbrzymią ilością kombinacji nie grałem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 23:20, 19 Kwi 2011 |
|
Z sojusznikami w każdym systemie był ten problem, że o ile się tego mocno nie ograniczyło to każdy wyginął dzięki temu rozpy i brał to, czego mu w armii brakowało. Efekt był taki, że najczęściej sojusze się turniejowo banowało.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Śro 10:55, 20 Kwi 2011 |
|
Zgadzam się, dlatego ograniczenia są potrzebne.
Myślę jednak, że zwiększony koszt (np. o 10, ale wszystko trzeba by przetestować) i 'niepewne morale' (+ ewentualnie brak możliwości werbowania niektórych jednostek) przynajmniej w sporym stopniu załatwiłyby sprawę
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Śro 19:23, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|