|
|
Autor |
Wiadomość |
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:19, 27 Lut 2011 |
|
Jakkolwiek karty doprowadzały tam do absurdów kiedy to jednostka z tarczą i mieczem zaczynała odpalać kule ognia dzięki karcie maga...
Po prostu w praktyce każda jednostka mogła nagle stać się wojownikiem, strzelcem czy magiem (po prostu niespodziewanym ale i absurdalnym zagrożeniem).
Poza tym gra stawała się bardziej karcianą niż bitewniakiem, prócz modeli nie wymagała absolutnie niczego - ani miarek ani makiet... etc.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 15:31, 27 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 16:34, 27 Lut 2011 |
|
O ludzie! Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Zupełnie nie o to mi chodziło!
Jak pisałem to miałby być głównie wzmocnienia z 'zewnątrz' (zresztą w pełni uzasadnione i logiczne).
Np. Dowódca (gracz?) wydaje rozkaz postawy obronnej dla danych jednostek (oczywiście nie na każdej jednostce można by tego użyć - mag by nie mógł i pojedyncza jednostka też gorzej...), po czym danej grupie spada atak i wzrasta obrona czy cokolwiek innego się dzieje.
Inny przykład to to, że wszyscy wojacy krzyczą coś motywującego (okrzyk spartan? ^^)
W dane miejsce nagle strzela balista (o której przeciwnik nie wiedział)
Okazuje się, że w danym miejscu została ustawiona pułapka (gracz który to ma musiałby przed bitwą gdzieś potajemnie zanotować które to konkretnie miejsce: np. ile cali od każdej krawędzi)
Okazuje się, że dana jednostka zostałą przed bitwą wyposażona w dajmy na to lepszy pancerz o czym przeciwnik nie wie na początku.
W końcu dowódca (gracz?) rzuca jakiś czar (jak w Heroes).
Opcji jest naprawdę multum, a myślę, że gdyby zostało to dobrze przygotowane to byłoby naprawdę fajne.
Plusy już wypisywałem, ale jak trzeba to wymyśle więcej ^^
Oczywiście opcji jest multum, ale utrzymane by to wszystko było na poziomie dodatku do gry, a nie jakiejś głównej opcji. Tak jak mówiłem - taki 'as w rękawie'. 3 karty na grę może 4 max myśle.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Nie 17:10, 27 Lut 2011, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
cpt_molo
7. Zbrojny
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy
|
Wysłany:
Nie 18:13, 27 Lut 2011 |
|
Jestem na tak :]
serio zarówno opcja "ala Heroes" mi się podoba jak i opcja z "taktykami".
Moim zdaniem było by to fajniejsze i oryginalniejsze niż po prostu "Święty Toporek za 5 punktów"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:33, 27 Lut 2011 |
|
ale przecież strzały z balisty czy czary znikąd to są propozycje rzędu 25-100 punktów kosztu...
opcje taktyk może dorzucimy dodatkowo kiedyś (tyle, że im cięzko wymyślić więcej niż kilka opcji tak naprawdę) ale 'heroesowe' czary to już robią z gry typową karciankę, gdzie wszelka logika idzie w odstawkę.
Znaczy nie powiem - jest plan żeby zrobić karciankę w klimacie Wojnacji dodatkowo - ale zupełnie niezależną.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 18:50, 27 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 19:04, 27 Lut 2011 |
|
Cytat: |
ale przecież strzały z balisty czy czary znikąd to są propozycje rzędu 25-100 punktów kosztu... |
Ah - patrzysz na to zbyt dosłownie.
Strzał z balisty był tylko sugestią i nie musi on zabijać od razu tak jak w realnym świecie.
Dopaki nie mają być mega mocne, ale też nie jakoś super słabe. Tak żeby były w stanie cokolwiek namieszać, ale niekoniecznie przeważyć o losach całej batalii... Nie chcemy przeciez sytuacji, w której ktoś wygrywa dzięki jednej karcie, ale chcemy żeby ich używanie miało jakikolwiek sens.
W skrócie - trzeba to wszystko ładnie pięknie zbalansować (zarówno je miedzy sobą, jak i ogólnie ich wpływ na rozgrywkę), ale to już potem. Poza tym większość z nich mogłaby być jednorazowa, ale inne mogłyby mieć możliwość używania co daną ilość tur (to tak gwoli balansu).
Na razie pytanie czy w ogóle podoba wam się ten koncept.
Jeśli chcecie to mogę popróbować w wolnej chwili (na polskim?) coś wymyślić konkretniejszego niż takie luźne idee jak wyżej.
Cytat: |
ale 'heroesowe' czary to już robią z gry typową karciankę, gdzie wszelka logika idzie w odstawkę. |
3 karty na rozgrywkę robią z niej karcianke? Nie przesadzajmy. A biorąc pod uwagę np. pułapkę o której pisałem, albo inne tego typu karty to jakby nie patrzeć nijak to się do karcianek ma.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Nie 19:17, 27 Lut 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:42, 27 Lut 2011 |
|
Pułapka miała być swego czasu umiejętnością jednej z jednostek Władców ale była zbyt skomplikowana w opisie.
a co do 3 kart robiących z gry karciankę - to tak jak mówiłem - słabsze taktyki potestujemy kiedyś choć naprawdę nie ma za wiel możliwosci kombinowania. Problem w tym, że nawet dając +1 pancerza kosztem -1 Ataku dowolnemu modelowi w dowolnej chwili - robimy potencjalnie Pięści Imperium z pancerzem 15... czy inne tego typu problemy...
Karcianki tworzy się wokół kombosów dających jakiś niewyobrażalny pancerz czy (patrz MTG) wiewiórkę zdolną rozwalić dwa smoki...
Natomiast nawet umiejętność-karta pozwalająca wykonać choć trafienie z siłą 1 w Dowolny model w grze ma na oko wartość nawet i 30+ punktów jeśli wykorzystany zostanie przeciw rozpisce z modelami z gatunku pancerz mniejszy niż 8.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 20:10, 27 Lut 2011 |
|
Dragon_Warrior napisał: |
a co do 3 kart robiących z gry karciankę - to tak jak mówiłem - słabsze taktyki potestujemy kiedyś choć naprawdę nie ma za wiel możliwosci kombinowania. Problem w tym, że nawet dając +1 pancerza kosztem -1 Ataku dowolnemu modelowi w dowolnej chwili - robimy potencjalnie Pięści Imperium z pancerzem 15... czy inne tego typu problemy...
|
Efekt taki mógłby utrzymywać się np. tylko 1 turę, albo karta nie mogłaby być stosowana w kombinacji z niektórymi jednostkami...
Wszystko da się załatwić tak, żeby nie było żadnych mega combos'ów czy wręcz przegięć, ale żeby użyte w dobrym momencie mogły coś-niecoś narozrabiać takie karty.
Dragon_Warrior napisał: |
Karcianki tworzy się wokół kombosów dających jakiś niewyobrażalny pancerz czy (patrz MTG) wiewiórkę zdolną rozwalić dwa smoki... |
Ale chyba nie planowalibyśmy robienia takich combo'sów, nie? Idea karcianki upada.
Dragon_Warrior napisał: |
Natomiast nawet umiejętność-karta pozwalająca wykonać choć trafienie z siłą 1 w Dowolny model w grze ma na oko wartość nawet i 30+ punktów jeśli wykorzystany zostanie przeciw rozpisce z modelami z gatunku pancerz mniejszy niż 8. |
No proszę Cię - taki strzał może przecież w najlepszym razie zabrać 1PZ (fakt, że użyte w dobrym momencie może np. dobić) i to tylko raz w ciągu całej gry... zakładając, że w ogóle trafisz...
Tak jak mówiłem wszystko jest kwestią wyważenia każdej karty z osobna, ale przecież da się to zrobić.
Nie wiem czemu Dragon, ale - oczywiście mogę się mylić - widzę w Twojej postawie coś w stylu: "samochody są złe, bo można wylecieć przez okno podczas wypadku" - ale po coś się chyba robi te pasy, nie?
Po prostu o tyle podoba mi się ta idea, że daje o wiele większe możliwość niż np. przedmioty i jako tako motyw nie występuje w żadnym innym bitewniaku (w sensie żywym). Poza tym nie ma w Wojnacji czegoś takiego jak np. punkty Potęgi (Woli i Losu też nie, a jest to fajne swoją drogą) w Lotr'że, których używanie wymaga pewnych umiejętności, ale użycie ich w dobrym momencie może sporo zmienić.
Dlatego myślę, iż warto się nad tym głębiej zastanowić, popróbować i zobaczyć co z tego wyjdzie zamiast odrzucać na starcie (fakt, że nie odrzucasz 'taktyk', ale z tego co czytam to inne opcje owszem).
---
Jeszcze tak na koniec
Dragon_Warrior napisał: |
dowolnemu modelowi w dowolnej chwili |
można też ustalić, że kart używają jakby bohaterowie na stole, albo konkretna/e jednostka/i (ustalone na początku gry). Wtedy musimy spełnić pewne wymogi. W sumie nawet nie uwzględniając takiej opcji mogłyby być różne logiczne wymogi np. 'cel x cali od końca stołu', albo 'x tura gry', 'x modeli stykających się', co z kolei może uniemożliwić nam przeciwnik.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Nie 20:38, 27 Lut 2011, w całości zmieniany 11 razy
|
|
|
|
cpt_molo
7. Zbrojny
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy
|
Wysłany:
Nie 21:16, 27 Lut 2011 |
|
Dragon_Warrior napisał: |
Natomiast nawet umiejętność-karta pozwalająca wykonać choć trafienie z siłą 1 w Dowolny model w grze ma na oko wartość nawet i 30+ punktów jeśli wykorzystany zostanie przeciw rozpisce z modelami z gatunku pancerz mniejszy niż 8. |
hym... tu masz sporo racji. Może zatem "balista" nie jest odpowiednim przykładem...
noo to wykażcie się wyobraźnia - oto naprawdę fajne, nie przegięte karty "z ręki" (czar czy coś):
"Przyśpieszenie" (Wolni Kupcy)
Zagraj w momencie aktywacji dowolnej swojej karty. Wszystkie modele przypisane do tej karty dostają +1 do Ruchu do końca aktywacji.
Koszt: 5
"Nadludzki wysiłek" (Władcy Bestii)
Zagraj w momencie aktywacji dowolnej swojej karty. Wszystkie modele przypisane do tej karty dostają +1 Akcję do wykorzystania podczas tej aktywacji. Następnie dostają jedną ranę w (1) Akcję.
Koszt: 15
Oczywiście wszystkie "karty" jedno razowe.
Takich efektów można wymyśleć napradę dużo. Moim zdaniem mogły by być klimatyczne, nie przegięte (trzeba by po testować) i faktycznie były by pewną "zaskoczką" dodającą grze pikanterii w postaci nie pewności :]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 21:20, 27 Lut 2011 |
|
Twoje przykłady grywalnie są spoko, ale... czym uzasadnisz np. 'przyśpieszenie'?
Ot tak nagle jakaś jednostka dostaje natchnienie z nieba żeby szybciej pobiec?
Wymyślenie takich kart jest o tyle trudniejsze, że powinno to być jakoś fajnie, logicznie (realistycznie?) uzasadnione.
Chyba, że wy na to inaczej patrzycie...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Nie 21:20, 27 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
grabarz
Gottri
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Nie 22:44, 27 Lut 2011 |
|
Jest jeden wielki problem nie wspominany tutaj przez Dw, o ktorym kiedys nawet chyba rozmawialismy.
A mianowicie, fakt wygody systemu. Dorzucenie jednej karty z przedmiotami wykupowanymi jak w innych bitewniakach, to okolo pol strony A4 w zasadach oraz jedna kartka wiecej do wydrukowania dla kazdej frakcji. W tej chwili juz u nas wsrod grajacych, ladne karty -tzn wydrukowane kolorowo na grubszym papierze, ladnie powycinane- posiadam tylko ja i DW(choc nie wiem czy Bambus wreszcie sobie czegos nie zrobil), pozostale 8-10 osob grajacych korzysta z wdrukowanych na kolanie wersji ekonomicznych badz po prostu przepisanych kartek w kratke ołówkiem. Zaproponowana przez was obecność "kart akcji" na ręku wymagała by wręcz wymuszenia przez nas posiadania przygotowanej przed grą puli czarów.
Po przemyśleniu nie podoba mi się pomysł "kart akcji". W innych bitewniakach system "dokup przedmiot dołącz do figurki" podobał mi się i nigdy na niego nie narzekałem, chyba, że chodziło o balans jakichś zastrzeżonych przedmiotów. Wydaje mi się, że dobrze zastąpi to moim zdaniem zbyt powergamerskie a zbyt malo wesole wykupowanie rzutów.
Niemożliwe jest także zapewnienie "zaskoczki". W grach towarzyskich może i owszem, da się to, ale jednak zasady trzeba od razu tworzyć z myślą o turniejowej grze, gdzie zakładamy, że każdy z graczy jest na pierwszym roku prawa i będzie dwoił się i troił, żeby znaleźć luki w regulaminach i je wykorzystać . Jawność rozpisek przed grą jest podstawowym prawem każdej gry, bo inaczej zacznie się wyciąganie Armagedonów z rękawa ;P.
Wojnacja oferuje fajny, darmowy, całkiem rozbudowany system skirmisha, czyli gry bitewnej, taktycznej na małą ilość modeli. Nie czuję wogóle jej ewolucji w stronę hybrydy karcianki i bitewniaka.
Trzeba stawiać sobie realne cele panowie i nie da się z dnia na dzień przedstawić fajnej dobrej pełnej koncepcji nowej mechaniki. Moim zdaniem przedmioty to jest krok w świetną stronę. I jest to krok już prawie postawiony, teraz wymaga tylko dopracowania, a nie zmieniania kierunku .
O zmianie kierunku najlepiej myśleć dopiero po skończeniu tego kroku, bo inaczej to zostaniemy z rozkopanymi wieloma pomysłami. IMO główną siłą Wojnacji jest to, że jej twórca - DW - doprowadza do końca rozpoczęte pomysły .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cpt_molo
7. Zbrojny
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KGB'Loch'Puławy
|
Wysłany:
Nie 23:49, 27 Lut 2011 |
|
kcpr napisał: |
Twoje przykłady grywalnie są spoko, ale... czym uzasadnisz np. 'przyśpieszenie'?
Ot tak nagle jakaś jednostka dostaje natchnienie z nieba żeby szybciej pobiec?
Wymyślenie takich kart jest o tyle trudniejsze, że powinno to być jakoś fajnie, logicznie (realistycznie?) uzasadnione.
Chyba, że wy na to inaczej patrzycie... |
noo przecież mówiliśmy, że magia, nie? jak w Herosie.
a jak chcesz aby było realistycznie to:
EDIT:
aaa grabarz tak czy siak chyba napisał sensownie :] tak myślę lepiej nie psuć czegoś co jest dobre - ale pogadać sobie możemy ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cpt_molo dnia Nie 23:52, 27 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pon 17:08, 28 Lut 2011 |
|
cpt_molo napisał: |
noo przecież mówiliśmy, że magia, nie? jak w Herosie.
|
A pamiętasz mojego posta w temacie Władców?
Cytat: |
Osobiście podoba mi się bardziej 1 opcja, bo dość mam już super czarodziejów potrafiących robić to to i jeszcze tamto...
Nie lubię po prostu kiedy 'magia' jest odpowiedzią na wszystko - to po prostu banalne. W ogóle nie lubię magii, ale to inna sprawa ^^ |
Kilka kart mogłoby takich być, ale bez przesady ^^ Lepiej jeśli mamy o tym jakoś mysleć, to lepiej zacząć od trudniejszej strony, bo czary to ja Ci mogę w 30min z 50 wymyślić jak nie więcej
Ale rozumiem, że to przykład także spoko
Co do posta Grabarza.
Najbardziej podoba mi się
Cytat: |
Moim zdaniem przedmioty to jest krok w świetną stronę. I jest to krok już prawie postawiony, teraz wymaga tylko dopracowania, a nie zmieniania kierunku . |
i
Cytat: |
bo inaczej to zostaniemy z rozkopanymi wieloma pomysłami. |
Zgadzam się w 100% dlatego proponuje:
-myślimy teraz głównie nad przedmiotami - trzeba to dokończyć
-'na marginesie' możemy wymyślać i pisać o pomysłach na 'karty akcji' (kogo to jara oczywiście), pamiętając, że może to nigdy do Wojnacji nie wejść
------
A żeby nie być gołosłownym to moje uwagi/rady/pomysły:
Cytat: |
? Relikwia - koszt 10 - Wydając 2pa model leczy sojusznika w kontakcie z wybranej rany lub przywraca 1 Pz Jednostka nie może sama korzystać z mocy Relikwii. Raz na grę. |
Pisałem już o tym i będzie was to wkurzać, ale będę to punktował ^^ Magia. Osobiście co do uzdrawiania uważam, że można zastosować masę innych opcji łącznie z 'zestawem uzdrowiciela', miksturkami czy bandażami. Nie wiem czy tutaj, ale ogólnie przyszło mi do głowy, że jakaś armia mogłaby używać w walce mikstur, które byłby po prostu narkotykami (do kupców mi to pasuje): trans bitewny, odporność na ból i te sprawy.
Cytat: |
? Pierścień Chwały - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz na turę przerzucić dowolny test Siły. Przerzucane są obie kości. |
Nie podoba mi się nijaki logiczny związek pierścionka z siłą... Tak, wiem, wiem - to fantasy. Ale pamiętajcie, że Imperium nie lubi magii (z tego co wyczytałem), za to jest taką typowo frakcją 'blaszaków' (wiecie - rycerze w złotych zbrojach i te sprawy ^^). Dlatego zamiast pierścionka dałbym jakiś miecz/młot/topór - może być nawet 'poświęcony', żeby ten przerzut siły był jeszcze bardziej uzasadniony.
Cytat: |
? Granat Dymny - koszt 10 (5) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Rzut Granatem 2pa celność -1 + k6, Celem może być dowolny punkt.
Do końca kolejnej tury wszystkie ataki strzeleckie skierowane w i przez obszar w promieniu 5 cm od celu, otrzymują utrudnienie +2 do trudności.
eliksir szybkości nie do końca mi się podoba... Granat dymny najchętniej bym przerobił |
Pomysł mi się bardzo podoba - w sensie motyw z taką bombą, ale pytanie czy nie zrobić tego bardziej ofensywnie niż defensywnie. Albo inaczej - mam pomysł: niech utrudnia on ogarnięcie wszystkiego (zmysł -1/2), może też spowalniać (w obrębie wybuchu Ruch -2), ale za to niech jednocześnie ukrywa nieco cel (trudniejsze trafienie). Wtedy można by podnieść celność i może nawet zmniejszyć koszt.
Cytat: |
? Eliksir szybkości - koszt 10 (5) - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Wypicie Eliksiru 1pa - Jednostka otrzymuje bonus +2cm do ruchu (+4 do szarży, +4 do biegu) do końca swojej kolejnej aktywacji.
|
Może tutaj by wrzucić tą miksturę narkotyczną? 'Eliksir szybkości' jakoś mi tak troszkę kiczowato brzmi
CDN
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Wto 17:08, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 9 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:41, 01 Mar 2011 |
|
Cytat: |
Nie podoba mi się nijaki logiczny związek pierścionka z siłą... Tak, wiem, wiem - to fantasy. Ale pamiętajcie, że Imperium nie lubi magii (z tego co wyczytałem), za to jest taką typowo frakcją 'blaszaków' (wiecie - rycerze w złotych zbrojach i te sprawy ^^). Dlatego zamiast pierścionka dałbym jakiś miecz/młot/topór - może być nawet 'poświęcony', żeby ten przerzut siły był jeszcze bardziej uzasadniony. |
A gdybym powiedział, że ten pierścień wyobrażałem sobie jako zupełnie niemagiczny? Ot błyskotka za zasługi motywująca do walki swojego posiadacza. Dlatego właśnie nie nazywa się to pierścieniem siły ogra i nie daje bonusu do tej statystyki
Cytat: |
Pisałem już o tym i będzie was to wkurzać, ale będę to punktował ^^ Magia. Osobiście co do uzdrawiania uważam, że można zastosować masę innych opcji łącznie z 'zestawem uzdrowiciela', miksturkami czy bandażami. Nie wiem czy tutaj, ale ogólnie przyszło mi do głowy, że jakaś armia mogłaby używać w walce mikstur, które byłby po prostu narkotykami (do kupców mi to pasuje): trans bitewny, odporność na ból i te sprawy. |
Zestaw uzdrowiciela czy 'opatrunki' brzmia lepiej ... tylko tera z weź mi wytłumacz jak logicznie wytłumaczyć, że w ciągu 2 akcji (czas potrzebny do przebiegnięcia 8 metrów czy uderzenia mieczem) da się nimi poskładać złamanie czy zatamować krwawienie na Poborowym mającym na sobie 30 kg zbroi
W każdą stronę będzie jakaś tam sprzeczność mniejsza lub większa
Cytat: |
Może tutaj by wrzucić tą miksturę narkotyczną? 'Eliksir szybkości' jakoś mi tak troszkę kiczowato brzmi Wink |
a jakiś ciekawszy synonim do narkotyczna ?
szybkości brzmi słabo i sam już o tym pisąłem
ok lecę na trening się po inspirować
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 17:55, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:53, 01 Mar 2011 |
|
Jakieś wpadanie w trans, berzerki itp cuda wywołane ziółkami to mi bardziej do Orków pasują. Szamani mogli by takie coś robić, nawet na zasadach niestabilności (coś daje, ale jednocześnie coś zabiera). U kupców najbardziej pasują miksturki alchemiczne właśnie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 18:30, 01 Mar 2011 |
|
Cytat: |
* Mocna Gorzałka - koszt 5 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym otrzymuje następującą jednorazową umiejętność:
Osuszenie butelki 2pa - Krasnolud odrzuca wybraną ranę (nie odzyskuje Pz) oraz otrzymuje modyfikator -1 do zmysłów. |
Przepraszam za czepialstwo (czasem jest to jednak przydatne), ale jak wypicie gorzałki ma się do odzyskania pancerza? Bardziej już byłbym za odzyskaniem PZ, bo nawalony (chociaż w sumie ciężko, żeby krasnolud nawalił się 1 gorzałką, ale mniejsza o to ) nie czuje bólu i może walczyć dłużej. Nadal nie miałby tarczy jeśli ja wcześniej stracił. Taka jest moja koncepcja - nie wiem co o tym myślicie
Przyszedł mi jeszcze pomysł z bronią wywołująca różne rzeczy po trafieniu: krwawienie, osłabienia itp. Może do kupców np.
-----
Trucizna - koszt 10*
Jednostka otrzymuje jednorazową umiejętność:
Nałożenie trucizny na broń (nie działa na broń dystansową) - 2pa*.
Po zranieniu przeciwnika zostaje on zatruty i osłabiony...
-----
Nie dokończone, bo nie wiem jakie osłabienie byłoby najlepsze i wyważone - wy wiecie to lepiej ^^ Dodam, że mogłaby być możliwość różnych trucizn - tak, żeby tworząc rozpe można było wybrać z kilku.
Cytat: |
*Zaklęte Strzały - koszt 15 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym. Udane testy Celności zadają przeciwnikowi ranę w akcję do końca jego kolejnej aktywacji bez względu na wynik testu siły. (udany test siły zadaje ranę w normalny sposób). |
Hm... magia O wiele bardziej podobałaby mi się opcja z zatrutymi strzałami robiącymi to samo co te Osobiście ta opcja wydaje mi się bardziej klimatyczna.
Aha i pytanie - to nie jest jednorazowe? Nie boicie się armii łuczników z tymi strzałami, którzy cały czas będą zabierać przeciwnikowi akcje, tak, iż nie będzie on mógł nic zrobić?
Cytat: |
? Eksplodująca Czaszka - koszt 10 - Dowolna jednostka nie będąca bohaterem imiennym może raz w ciągu gry wykorzystać poniższą umiejętność :
Rzut Czaszką 3pa celność -2+K6, Siła 3.
Udany test celności stale zmniejsza zmysły celu o 1. |
Trochę śmiechowe szczerze mówiąc ^^ A może hmm... coś z pająkami? Ja wiem: rzut pajęczyną?
Nie no - ale tak na serio to przyszło mi coś co w sumie pasuje bardziej do Elfów albo Władców. Elfy lubią nature, a natura lubi elfy, tak? Może dajmy im możliwość wezwania sił natury, a konkretnie jakiś nie dużych zwierząt, czy nawet robaków które osłabią wroga, a może nawet zaatakują? Pasuje też do Władców, tylko, że oni mogliby wysłać np. zgraje szczurów czy tam innych takich mniejszych zwierząt (zwierzęta te byłby wytresowane)...
Cytat: |
Jeden do odrzucenia. |
(u Orków)
Szczerze mówiąc wywaliłbym chyba Amulet przodków. I nawet nie chodzi o to, że to 'magia' - bo tak wcale do końca nie musiałoby być, to bardziej 'religia' w sumie-, tylko po prostu jest mało przydatny. Tzn. hmm... nie grałem dużo w Wojnacje, ale w Lotr'że Saruman ma umiejętność 'palantir' dającą zupełnie to samo, a jakoś rzadko się jej używa w sumie. Biorę pod uwagę to, że tam ruszasz się całą armią o razu, więc jest to o wiele ważniejsze niż w Wojnacji.
Cytat: |
* Kolczasta Obroża - koszt 5 - Ogar dostaje +1 Pancerza. Dodatkowo ignoruje on cechę Instynkt Przetrwania i może być wystawiany bez Władcy Bestii. |
Fajne, ale nie jest przypadkiem zbyt tanie?
Cytat: |
* Totem - koszt 5 - Zasięg umiejętności Władca Bestii zostaje zwiększony o 5 cm. |
Pytałem o tą kwestie w temacie Władców. Jeśli dodacie ten przedmiot to odrzucicie wolność interpretacji (która jest naprawdę wypas opcją) i założycie, że cała kontrola nad zwierzętami to magia, albo religia. Chyba, że to jakiś inny totem i źle na to patrze ^^
Dodałbym Władcom coś jak 'Doświadczony' w Rycerstwie, tylko dla bestii. Po prostu 'lepszy trening' czy coś takiego. Mogłoby zwiększać staty, polepszać umiejętności albo dodawać coś nowego.
Teraz wychodzę z domu to na szybko nic nie wymyśle ^^
Może potem jak wrócę
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Śro 17:02, 02 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |