|
|
Autor |
Wiadomość |
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 23:00, 17 Kwi 2011 |
|
Zasadniczo Nemezis był podtytułem RE2 - ten stworek był Nemezis głównie w domyśle... w sumie Nemezis jest też dość popularnym określeniem ciążącego nad kimś zagrożenia... czy może raczej jakiejś "przeciw-siły" czy "osobistego wroga" i stąd pewnie nadanie owemu zombiakowi takeigo a nie innego imienia...
on również nie przypominał raczej oryginalnej Bogini
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 23:01, 17 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pon 9:24, 18 Kwi 2011 |
|
Cytat: |
a co do Nemezis to gdyby nie link to i tak pierwszym a napewno częststszym skojarzeniem byłby pewnie drugi Resident Evil ... |
Mogę zrobić jak wrócą ze szkoły, ale nie sądzę, żebyś miał racje ^^
W ogóle zastanawiam się po co się w to bawić... w sensie w to 'z czym się komu skojarzy'.
Aha i zakładam, że nazywając je w ten sposób przyjmujemy, że ich bogini nazywa sie Nemezis, tak?
Jeśli tak to chyba się zgodzisz, że to z deka odwalenie od greków (co w mojej opinii jest średnim pomysłem) ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 11:18, 18 Kwi 2011 |
|
Cały Rzym wziął sobie mitologię Greków, pozmieniał nazwy i nikt w tym nic specjalnego nie widzi A akurat różne skojarzenia i nawiązania są mile widziane w bitewniakach.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pon 19:12, 18 Kwi 2011 |
|
Rzym nie miał jako takiej rozwiniętej mitologii jak i całej kultury, więc przejęli to czego potrzebowali z terenów podbitych.
W sumie normalne, ale nie bardzo widzę związek z Wojnacją
My nie podbijamy Greków, a tworzymy całkowicie nowy świat - z innymi rasami, językami, kontynentem itd. czyli razem z mitologią - tak przynajmniej moim zdaniem to wyglądać powinno.
Wiadomo, że pewne kwestie są podobne, czy nawet jestem w stanie zrozumieć nawiązywanie do tego świata. Jednakże nijak ma się to do perfidnego zrzynania od innych.
Jeśli już tak bardzo chcesz Bambusku wzorować się na Rzymie, to zauważ, że i oni 'pozmieniali nazwy'. Czyli w sumie minimalnie, ale się wysili - apeluje żeby zrobić to samo
Poza tym powiedzcie czy moje wywody w ogóle mają sens, bo jeśli już tak czy siak decyzja zapadła to szkoda moich palców, oczu itd. (przynajmniej w tej sprawie) ^^
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pon 19:16, 18 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:01, 27 Kwi 2011 |
|
o właśnie
była taka koncepcja z Łowczynią magów i łowczynią bestii, żeby :
- kosztowały tyle samo Ap
- w fazie rozstawienia można było zamienić jedną na drugą (znaczy przed grą zdecydować której się używa)
można by j wtedy zrobić bardziej specjalistyczne i nieco słabsze za to byłyby swoistym sidebordem...
...kiedyś by można nawet jakąs łowczynię demonów dorzucić do tego jeszcze...
obrazowałoby to sytuację, że Siostry dobrze wiedzą w jakim celu ruszają - i jeśli odczuwają taką potrzebę to zabierają właściwa misji specjalistkę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Czw 9:21, 28 Kwi 2011 |
|
W sensie można wybrać jak już znam jedostki przeciwnika, tak?
Jak dla mnie spoko koncept
Ewentualnie myślę, że możnaby to uzasadnić po prostu tym, iż to jedna siostrzyczka, ale -w zależności od wroga- wybiara inny ekwipunek i strategie walki.
Aha i jest coś, co dla niekórych może być wadą - z dwóch jednostek robi się w praktyce jedna (bo można je dowolnie zamieniać), choć bardzo rozbudowana.
Mi osobiście się to sumie podoba, ale wiadomo - różni ludzie i różne opinie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Czw 9:27, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:48, 28 Kwi 2011 |
|
Cytat: |
W sensie można wybrać jak już znam jedostki przeciwnika, tak? |
Tak
wiem że to ma znaczenie głownie turniejowe - bo grając z kumplem i tak sobie zmieniasz co chcesz - ale powinno być ciekawe.
Cytat: |
Aha i jest coś, co dla niekórych może być wadą - z dwóch jednostek robi się w praktyce jedna (bo można je dowolnie zamieniać), choć bardzo rozbudowana. |
pytam bo taki jest minus właśnie.
W kwestii modelu minusa w sumie nie ma bo nikt nam nie zarzuci, że chcemy sprzedać dwa w miejsce jednego ...
choć patrząc na sposób pakowania Outriderów czy zasadnizco połowy bohaterów w połowie systemów - to by nic nowego i tak nie było
W sumie już w Bękartach Adept się w Demilisza mógł zamieniać
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 9:50, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 0:45, 29 Kwi 2011 |
|
z cyklu spoilery bety
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 7:30, 29 Kwi 2011 |
|
Spoko, ale o co fluff'owo chodzi z 'Iskrą talentu'?
Poza tym nie podoba mi się ramka
Aha i jeszcze jedno - Coup de grace nie jest przypadkiem ciosem dobijającym? Może lepiej dodać warunek, że przeciwnik musi być ranny? Albo, że musi być powalony - tylko wtedy trzebaby jej, albo przynajmniej innej siostrzyce, dodać Podcięcie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 8:10, 29 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tokjo
2. Milicjant
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 11:48, 29 Kwi 2011 |
|
Po co używać określenia z języka francuskiego w polskim systemie bitewnym?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
V
2. Milicjant
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock
|
Wysłany:
Pią 13:33, 29 Kwi 2011 |
|
kcpr napisał: |
Spoko, ale o co fluff'owo chodzi z 'Iskrą talentu'? |
Pewnie o to, że wojownik pokonujący tak potężną wojowniczkę jak Natchniona, przejawia w sobie wielki talent do walki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 13:54, 29 Kwi 2011 |
|
tokjo napisał: |
Po co używać określenia z języka francuskiego w polskim systemie bitewnym? |
bo w czasach szermierki nie istniały polskie odpowiedniki ?
Cios Łaski brzmi słabiej.
Cytat: |
Aha i jeszcze jedno - Coup de grace nie jest przypadkiem ciosem dobijającym? Może lepiej dodać warunek, że przeciwnik musi być ranny? Albo, że musi być powalony - tylko wtedy trzebaby jej, albo przynajmniej innej siostrzyce, dodać Podcięcie. |
Tylko, że do dobijania powalonego to nie trzeba żadnych umiejętności bo i bez nich masz +2/+2 realne.
Także i wymaganie rany niepotrzebnie osłabia umiejętność, która jest przeznaczona do kładzenia lekkozbrojnych przeciwników jednym ciosem.
Traktuj to jako cios łaski - raz a skutecnzie eliminujący przeciwnika z walki (czy zabija czy odcina rękę to w sumie nieistotne) bez niepotrzebnego dawania mu złudzeń.
Kiedyś w jakimś systemie istniało coś podobnego pod nazwą "pchnięcie królewskie" z tego co pamiętam.
edit
o tutaj np [link widoczny dla zalogowanych]
V napisał: |
kcpr napisał: |
Spoko, ale o co fluff'owo chodzi z 'Iskrą talentu'? |
Pewnie o to, że wojownik pokonujący tak potężną wojowniczkę jak Natchniona, przejawia w sobie wielki talent do walki. |
ano...
Biorąc pod uwagę, że o takich co pokonali Natchnioną raczej nieczęsto się słyszy, to dokonując niemożliwego wojownik zyskuje naprawdę sporo pewności siebie.
Choć tutaj jak by sie pojawiła inna propozycja nazwy to można przemyśleć.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kcpr
13. Miecznik
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 15:08, 29 Kwi 2011 |
|
Właśnie o to mi chodziło, żeby osłabić nieco Coup de grace i wtedy może można by wywalić Iskrę Talentu
Poza tym (cytat z wiki):
"Wyrażenie coup de grâce oznacza śmiertelny cios zadany cierpiącej lub rannej istocie (czyli po prostu dobicie jej)."
Czyli pasuje idealnie do mojego konceptu ^^
W takim wypadku mogłaby się combo'wać z tą, która tylko rani (zapomniałem jak sie nazywa - nie chce mi się szukać). Ewentualnie i Natchnionej można zapodać taką umiejętność
A jeśli was to nie przekonuje to byłbym za zmianą nazwy, bo oznacza coś innego niż jest.
Poza tym wiem, że Natchniona jest pewnego rodzaju kontrą na Szermierza, ale w gruncie rzeczy zostawiłbym to do domysłu graczom
Jakby nie patrzeć niespecjalnie fajne są umiejętności ukierunkowane tylko i wyłącznie na jedną jednostkę. Ma to m.in. tą wadę, że dodaje jakby nie patrzeć losowość - jeśli przeciwnik weźmie szermierza to jesteśmy do przodu, a jak nie to nie.
Co innego kiedy umiejętność dotyczy typów jednostek - dajmy na to Duży, Mężczyzna, Istota magiczna, czy nawet np. 'jednostki z pancerzem mniejszym lub równym 10'. Wtedy takie coś jest naprawdę fajne (i fluff'owe)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kcpr dnia Pią 22:27, 29 Kwi 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Bambusek
Pacman
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:02, 29 Kwi 2011 |
|
Akurat Natchniona jest uniwersalna w miarę. Kładzie bez problemu wszystko z wysoką obroną (no może Kościeja po dopaku +4 do Obrony od Przeklętego może nie trafić), a i Puszki poniżej Sekstusa może atakować.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Warrior
Imperator
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:41, 29 Kwi 2011 |
|
eee ale jaką Ty umiejętność widzisz tylko na szermierza ? Atak 9 ?
a co do :
kcpr napisał: |
Poza tym (cytat z wiki):
"Wyrażenie coup de grâce oznacza śmiertelny cios zadany cierpiącej lub rannej istocie (czyli po prostu dobicie jej)."
Czyli pasuje idealnie do mojego konceptu ^^
W takim wypadku mogłaby się combo'wać z tą, która tylko rani (zapomniałem jak sie nazywa - nie chce mi się szukać). Ewentualnie i Natchnionej można zapodać taką umiejętność Wink
A jeśli was to nie przekonuje to byłbym za zmianą nazwy, bo oznacza coś innego niż jest. |
to:
kcpr napisał: |
A jeśli chodzi o nazwy własne to jestem gorącym przeciwnikiem ich kopiowania. No dobra - rozumiem kiedy jakieś tam imię/nazwa się przypadkiem powtórzy (tak jak np. wyczaiłem, że Moria to kraj w którym Abraham miał złożyć ofiarę z Izaaka Wink ), ale na pewno nie powinny kojarzyć się z tym samym.
Także opcja "bardzo luźne nawiązania(...)wskazują kierunek kojarzenia" po prostu mi się nie podoba - jeśli już musi się ta nazwa powtarzać, to przynajmniej niech oznacza coś zupełnie innego. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 21:43, 29 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |